neděle 6. července 2014

Peče se pečínka.... S bylinkovou omáčkou a domácími špeclemi na cibulce

Na maso moc nejsem. Za cuketu nebo hrst lupení ho zpravidla vyměním. Ale co bych pro rodinku neudělala, že? :-) A když je na mě příprava svátečního nedělního oběda, chce to pořádnou flákotu. A tak už už si v nákupním košíku vláčim kilovou kýtu, obkládám ji bylinami a mávám ji na dlouhý skoro pětihodinový pobyt v troubě. A když už se na stůl nese taková pečeně, zaslouží si i náležitou přílohu. Proto jsem se pustila do přípravy domácích špeclí. Byla to pro mě jejich premiéra (měla jsem vždycky jen kupované chlazené nebo sušené) a hned tak zdařilá - fakt to nebyla žádná věda, hotové raz dva a přitom jsou tak skvělé. Pěkně s cibulkou, hmmmm.


maso:

1 kg vepřové kýty, asi 3 lžíce másla, pesto z medvědího česneku (nebo rozmačkaný normální česnek), tymián, rozmarýn, sůl, pepř, 150 ml smetany

Maso jsem omyla, očistila, osolila, opepřila a asi na lžíci másla jej zprudka pekla na pánvi ze všech stran, aby se zatáhlo. Pak jsem ho přendala do pekáčku, podlila trochou vody, pomazala pestem z medvědího česneku, zasypala trochou čerstvého tymiánu a rozmarýnu a dala péct asi na 4,5 hodiny na 150°. Asi v půlce pečení jsem na maso nakrájela zbytek másla na plátky. A na poslední půl hodinku jsem ho zalila smetanou, aby se vytvořila taková jemná bylinková omáčka

špecle (podle Kluků v akci):

500 g hladké mouky, 5 vajec, 100 ml vody, sůl, 1 cibule, olej

Ze všech surovin jsem vypracovala pevné těsto, ze kterého jsem přímo z prkýnka nad vroucí vodou odkrajovala delší nočky - na etapy, aby se mi všechny neslepily. Když asi po 2 minutkách vyplavaly na povrch, tak jsem je děrovanou naběračkou vybrala, zakápla trochou oleje, aby se neslepily. Na pánvi jsem si dozlatova orestovala na drobno nakrájenou cibulku, potom jsem s ní krátce orestovala i špecle a podávala s masem.


A tak už stačí jen flák masa přelít lahodnou omáčkou a nabagrovat horu špeclí s cibulkou a nechat si šmakovat. Toť ale povedená neděle :-)

Co se dnes vaří u Vás? :-)

6 komentářů:

  1. Nebýt tak přejezená mezinárodních dobrot, tak bych si hned dala! Vypadá to úžasně.

    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera, já se přípravy masa docela bojím, až tak zběhlá v kuchyni nejsem a maso mě děsí, ale mám v plánu dělat ty mandlové krokety a spol. příteli, tak snad se zadaří. :) Tohle vypadá taky úžasně. :)
    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
  3. Na tohle se opět nedá říct nic jinýho, než krásička! :D Pečínka vypadá moc dobře a nerada bych ji urazila.....ale klidně bych ji vyměnila za dvojnásobnou porci špeclí! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Terezko, smekám! Ty jsi zkrátka "paní kuchařka" :)

    OdpovědětVymazat
  5. Hmmm, to vypadá luxusně!

    Já dneska jen rychlovku a to topinky s česnekem, protože se potřebuji naládovat česnekem :) Ale zítra bude komprovka, mňam! Už se na ní moc a moc těším :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!