pondělí 23. června 2014

Panenka wellington s bramborovo-mandlovými kroketami a pepřovou omáčkou

Už jsou tomu čtyři léta, co jsme s mým milým spolu. Můžu být vděčná za ty radostné roky a těšit se na ty další společné.... A to, že na takovou oslavu připravím náležitou véču, je věc nadmíru jasná. A tak se podávala vepřová panenka. A jako přílohu jsem uhňoucala bramborovo-mandlové krokety. A celou jsme to spláchli vínem, co jsme si škudlili "až na někdy". A měli jsme se skvěle. Ostatně jako celé čtyři roky :-)


Potřebovala jsem:

wellington:

špalík vepřové panenky (asi 15 cm), 2 palačinky (z těsta klasicky mouka, vejce, mléko), listové těsto, hrst sušených hub, 1 menší cibule, 1 stroužek česneku, 2 hrsti baby špenátu  + sůl, pepř, olej a vejce na potření

Na pánvi jsem na trošce oleje osmahla na drobno nakrájenou cibulku s česnekem. Přidala jsem pokrájené houby (protože jsem měla jen sušené, tak jsem je předtím namočila a vyždimala) a společně restovala dozlatova. Pak jsem přidala posekaný špenát a nechala zatáhnout - aby pustil vodu. Pak jsem vyválela kousek listového těsta, na něj jsem rozprostřela 2 palačinky, na ně dala směs hub se špenátem. 

Na trošce oleje jsem zprudka na pánvi opekla špalíček vepřové panenky ze všech stran, aby se hezky zatáhl. Pak jsem ho položila do těsta na směs hub a špenátu. Zabalila jsem všechny vrstvy do balíčku, spoj dala naspod, pomazala vajíčkem a šoupla do vyhřáté trouby péct na 170° asi na 20 minut. Potom nakrájela (maso by mělo zůstat veprostřed růžové) na širší plátky.

krokety:

asi 5 větších brambor, půl hrnku mletých mandlí, 2 žloutky, 1 vejce, mléko, kukuřičná strouhanka + sůl a olej

Brambory jsem oloupala a uvařila. Potom jsem je osolila, rozmačkala a nechal vychladnout. Přidala jsem asi 2 lžíce mletých mandlí (a zbytek si nechala na obalovaní) a 2 žloutky. Rukama jsem pak tvořila malé válečky. Ty jsem pak obalovala nejprve ve směsi vajíčka s mlékem a potom ve smíchané kukuřičné strouhance s mletými mandlemi. Obalené válečky jsem smažila na rozpáleném oleji ze všech stran.

pepřová omáčka:

Na pánev, kde se opékala vepřová panenka, jsem vlila vodu, aby se "odmočil" výpek. Přidala jsem asi půl hrnku mléka a lžíci celého pepře a nechala společně probublávat. Když tekutina zmenšila objem, přidala jsem asi 2 lžíce studeného másla, osolila a stáhla z plotny.



No a ve finále to rozhodně není tak složité, jak by se mohlo zdát. Já sama mám z přípravy masa hrůzu, ale tentokrát jsem fakt ráda, že jsem se hecla a jedno vypečené připravila. Protože hledět na ten blažený výraz stálo rozhodně za to :-) A i já si teda náramně pochutnala. 

Jaký trumf ve Vašem rukávu pro přípravu nějakých slavnostních jídel? :-)

13 komentářů:

  1. teda, vsechna cest! Vecere se Ti naaaaaramne povedla! Pritel se musel citit jako "prasatko v zite" (v tom nejlepsim slova smyslu:)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to vážně skvěle! :) Já, když chci udělat něco rádoby lepšejšího, tak sáhnu po lososovi - většinou. I když poslední dobou jsem si ho tak zamilovala, že mi přijde, že slavím asi pořád něco, když je často na talíři :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já asi lososově slavila tak, že jsem se ho strašně přejedla, mám nějaké přelososované období - až na uzeného teda, toho (zatím) můžu pořád :-D

      Vymazat
  3. no doprčic, to je nádhera !!!!! já většinou taky sáhnu po mase, protože ten můj prostě nějakou flákotu mít musí ^^ a my ani jeden moc nepijeme, takže známka slavnostnosti je víno na stole :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky, díky :-) tak, tak, maso musí být, když se ho snažím uctít :-D

      Vymazat
  4. to je taková krásička, že by ani Ditunka nevěděla, co na to říct!
    a já si připadám strašně nešikovná, tohle by se mi nepovedlo nikdy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. copak Ditunka, ta by si nějaký příhodný výraz jistě našla :-D

      Vymazat
  5. Páni! Vypadá to tedy skvěle! Šikulka! Tak hodně štěstí do dalších let! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Teda, ty mi děláš chutě! A vypadá to fakt jednoduše, asi to prubnu :))

    OdpovědětVymazat
  7. Teda, vypadá to úžasně a ani en tak složitě, jak jsem si vždycky myslela! Jen se chci zeptat, kořenila si nějak maso? Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to jsem asi zapomněla napsat, jen opeprila a osolila az po osmahnuti :-)

      Vymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!