pátek 27. června 2014

To se oslaví!

Oslavy! V posledních dnech a týdnech hned v několika podáních. Bylo co slavit. Konec třech let vysokoškolského snažení, začátek prázdnin, léta či zkrátka prostou radost bytí. A bylo to bezva. No a to chce taky náležité množství jídla. A to jsem ve svém živlu. Mohla bych slavit jen kvůli tomu, abych předtím postávala v kuchyni a pro ostatní připravovala občerstvení. A pak si vyslechla pár pochval... Pak nemůžu být šťastnější :-)

Samo, že se nabízí hodit něco prímovýho na gril, že jo. Taky jsme tak učinili. TEda né že by to byly nějaké bůhvíjak originální recepty.... Ale byly výborný.

Hovězí burgery se slaninovým chipsem a modroplísňovým sýrem v domácí bulce

Pomyslným hřebem žranice byly nejspíš tyhle mini burgeříky. Teda aspon já si to neskromně myslím ... Do domází žemle jsem šoupla upečený slaninový chips, kousek sýra s modrou plísní taky domácí "tatarku". Tenhle teda není zrovna největší fešák, ale v tom frmolu na mě hezčí nezbyl :-)


Recept na bulku  TADY

Mleté hovězí maso jsem smíchala se sojovkou, asi 2 lžícemi studené vody, pepřem, solí a uplácala malé burgery - o něco menší než dlaň. Ty jsem pak na sucho opékala na elektrickém grilu a podávala v opečené bulce s domácí tatarkou, sýrem a opraženou slaninou.

Pikantní kuřecí křídla

Že mě to netrklo dřív - taková blbost jako kuřecí křídla. Šoupla jsem je do pikatní marinády. A jaké byly!


Křídla jsem očistila, naložila do chilly omáčky, medu, pikantní hořčice, trochy oleje, pálivé papriky, trochy domácího kečupu. nechala jsem uležet minimálně přes noc a pak opékala na grilu. Aby se dokonale propekly, musela jsem je pak dopéct na chvíli v troubě. Ale tomu by se dalo předejít jejich předvařením - a naložit je až pak.

Bylinková bageta

Kromě křídel jsme měli i jiné maso z rožně. Naložené s pořádnou hrstí bylin ze zahrádky, protože myslím, že maso ani o moc víc nepotřebuje. K tomu je třeba na přikusování. Když zrovna nepeču domácí houstičky (což mi trhá srdce, hňoucám je tak ráda), protože někdy už to fakt nestíhám, hodí se bageta. Rozpečená do křupava. S bylinkami. Vím, že takové podobné prodávají v mražené podobně k rozpečení. Ale nač, když ještě daleko větší paráda se dá zvládnout doma?


Bagetu jsem nařezala a zářezy natřela směsí pesta z medvědího česneku rozmíchaného v olivovém oleji. Ale pesto lze nahradit nasekanými jakýmikoli jinými bylinami s olejem. Pak jsem dala pečivo zapéct asi na 7 minut.

Bílé klobásky se zkaramelizovanou cibulkou

Teda abych si nějak potrpěla na klobásy, to teda moc ne. Ale kombinace těhlech malých bílých se zkaramelizovanou cibulkou a pikantnějším dresingem si mě fakt získala.


Klobásky jsem ogrilovala, smíchala s cibulkou, kterou jsem zkaramelizovala na pánvi s trochou cukru. Bagetky jsem opekla, pomazala dresingem z olivového oleje a hrubozrnné hořčice a podávala s klobáskami a cibulí.

Pizza "jednohubky"

Pizza se většinou těší všeobecné oblibě. Ale řekla jsem si, že na stole zabere zbytečně moc místa. Tak že trochu v rámci úspory smotám a zapeču alá závin. Sice pak vzhledově trochu připomíná houskový knedlík, ale což... Ze stolu mizela bleskurychle.


Těsto podle tohoto receptu
Těsto jsem klasicky rozválela a dala péct na 5 minut. Pak pokladla náplň - klasiku rajčatová omáčka, sýr a šunka a druhá varianta byla zakysaná smetana, tuňák, jarní cibulka a parmezán - a smotala jako závin a dala zpátky dopéct. A pak rozkrájela.

Cheesecake s borůvkovou omáčkou


Dezert nesmí chybět. Sladká tečka, že jo. Tak stačí zodpovědět pár dotazů, že v sýrovým dortě není fakt žádnej ajdam třicítka a pak už jen sklidit ty vyblízané talířky :-)


Korpus -  recept

Zakysaná smetana, palouček, smetana ke šlehání, plnotučný tvaroh, vanilkový cukr, citronová šťáva a kůra, 3 vejce.

Borůvková omáčka - svařené čerstvé borůvky s trochou vody, citronové šťávy a 2 lžícemi vanilkového pudingu.

Tak DÍKY, bando, bylo radosti slavit s Vámi! :-)


O víkendu u nás bude ale ještě větší hodování... Jaké jsou Vaše plány na víkend, bude nějaká grilovačka? :-)

7 komentářů:

  1. to je jak za trest, koukat na tak krásné fotky jídla, když držím detox :DD

    OdpovědětVymazat
  2. tak jsem jen polkla, jelikož držím post dovolenkovou dietku :)

    OdpovědětVymazat
  3. No sakryš to je hezký ^^ na žádný dietě nejsem, tak si z toho asi něco vyberu a okopčim :D

    OdpovědětVymazat
  4. Vsechno to vypada bajecne, mnam! A ten cheesecake s boruvkovou omackou musim vyzkouset. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vše vypadá naprosto báječně! Jsi vážně moc šikovná a ráda se u tebe inspiruji!:-)

    OdpovědětVymazat
  6. gratuluju k stastnemu ukonceni a prazdninam :) to jidlo vypada bozsky! bulku urcite vyzkousim, a kureci, my delame v medove marinade a to je teda taky dobrota. a cheesecake no nemam slov ... :)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O BALÍČEK KOSMETIKY dle vlastního výběru
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/06/soutez-o-balicek-kosmetiky.html

    OdpovědětVymazat
  7. No tenhle chesekake už je jinej fešák! :D

    Všechno to vypadá moc dobře (a já plánuju, kdy se vydám na sever :D), na to že nejsem zrovna největší masožrout mě to pořádně láká, hlavně ten burger :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!