pátek 18. května 2012

Cibulový koláč

Zdravím Vás,

dnes přicházím po delší době opět s receptem. A bude to cibulový koláč, tak trochu inspirovaný koláčem tarte tatin, tudíž pečený obráceně. Mnozí se možná ušklíbnou: "Cibulový koláč, no fůůj". Sama bych možná tak reagovala, protože chuť cibule nijak v lásce nemám, ale po tomhle koláči bych se mohla utlouct. Cibule v něm totiž není štiplavá a ostrá, jak by se mohlo zdát, ale nasládlá a rozdušená do měkka. A když se doplní dobrým sýrem a sklenkou vína, je to kombinace, které prostě neodolám.

Potřebujeme: 5 středních cibulí, listové těsto, 2 lžíce třtinového cukru, asi 1dcl červeného vína, oříšek másla, sýr - hodí se výraznější (já použila gorgonzolu), ale i méně výrazné


Cibuli pokrájíme na větší kousky a necháme na másle zesklovatět. Potom ji zalijeme červeným vínem a necháme dusit. Když se kyselinka odpaří, přidáme cukr a necháme zkaramelizovat. Když cibule změkne, je čas na těsto. Přikryjeme jím cibuli buď přímo v pánvi, která může do trouby nebo přemístíme do kulaté zapékací misky a přikryjeme listovým těstem. Necháme péct ve vyhřáté troubě asi na 180-200° dozlatova 20-30 minut. Ještě teplé opatrně vyklopíme a poklademe sýrem.



Podávaný teplý nebo klidně druhý den vychlazený, stejně chutná dobře. Vhodný jako pohoštění pro návštěvu a nebo lehká letní večeře, která je hotová cup rup :-)

14 komentářů:

  1. nene, já se neošklíbám, já slintám! mnam!

    OdpovědětVymazat
  2. ještě před nějakou dobou bych se šklebila, ale teď jsem nějak vzala cibuli na milost a zjistila jsem, že je vlastně moc dobrá,a ani nevím, proč jsem ji dřív tak odmítala:D takže by mi tvůj koláč určitě chutnal:))

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam, já mám cibuli hrozně ráda, takže tohle bych si hned dala! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Přesně jak píšeš, po přečtení názvu jsem si říkala no fůůj, ale když píšeš, že to je nasládlé a je tam sýr...hmm, asi to zkusím:))

    OdpovědětVymazat
  5. Tak i když cibuli moc nemusím, tak mě tenhle recept dost zaujal :)

    OdpovědětVymazat
  6. neco takovyho jsem jedna v Madarsku , jmenovalo se to langelo myslim a bylo to faaaaaakt yummie yummie :DDDDD) :3 cibuli uplne zboznuju, ale pak mi po ni smrdi z pusy :'DD

    OdpovědětVymazat
  7. mňáám, pečenou cibuli miluju. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá to mňamózně :) A pečená cibule je úžasná, takže tohle určitě zkusím upatlat :D
    http://bebeautiful-lee.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  9. To jsem ještě neměla....
    Je to vážně dobrý?

    OdpovědětVymazat
  10. já se přiznám, já to ani nečetla :D cibulový? váážně? jakože fakt z cibule? :D to přece...cooo? :D

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Teri,
    jsem velká milovnice cibulového koláče, ale dělám ho z listového těsta (rozválím na obdélník, okraje maličko přehnu a pomažu vajíčkem, nasázím ingredience "co italský dům dal", bohatě zakápnu olivovým olejem, a peču asi 20 minut na plechu v troubě! Servíruju v krátkých šatech, s bílým vínem a čerstvou bazalkou! Úspěch zaručen. :-D Tvůj recept zkusím, je to zajímavá variace na cibulový koláč ;-). Krátký šaty si nechám ;-).
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  12. Fakt se to peče cibulí dolu? (jakože cibule je dole, přikrytá těstem? dík :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já to takhle dělám, ale můžeš klidně zkusit i variantu cibulí nahoru, asi v tom velký rozdíl nebude :)

      Vymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!