neděle 7. července 2013

Falafel s pečenými brambory

A mám ho! Skvělý způsob úpravy cizrny. Je krásně voňavý a úžasně kořeněný a ani jsem pro ně nemusela zas tak daleko, stačilo zaskočit směrem na východ, konkrétní díky bych měla poslat k Egyptu, kde je prý jeho kolébka. A fakt teda dík, protože jsem si parádně pochutnala. Kuličky uhňoucané z pomleté cizrny s trochou toho koření, dokřupava osmahnuté, nejlíp máčené v jogurtovém dresingu - jooo, to je velká paráda, kterou bych Vám na tuty doporučila zkusit. Pro odlehčení můžete koule místo na pánev s olejem poslat třeba i do trouby. Ale tam já měla obsazeno kořeněnými bramborami, co měli taky pořádný říz, a dělali tak falafelu důstojného parťáka. Netvrdím, že můj splácaný recept je ten pravý "origoš", ale študovala jsem různé recepty křížem krážem a spáchala moc chutný výsledek a to se počítá. Jooo a další plus u mě tenhle oběd má i tím, že u něj odpadá to nutné a zdlouhavé vaření cizrny, protože to mě vždycky od ní dokáže dokonale odradit, třikrát hurá :-)))


Potřebovala jsem:

falafel: asi 1,5 hrnku nabobtnalé cizrny (v suchém stavu asi o 1/2 méně), 1 menší cibuli, 1 stroužek česneku, koriandr, sůl, pepř, petržel + olej na smažení
brambory: nové brambory, olivový olej, sůl, pepř, pálivou papriku
dip: bílý jogurt, sůl, pepř, petržel, chilly papričku (sušenou)

Ze všeho nejdřív jsem si nechala namočit cizrnu přes noc. Druhý den jsem ji už jen řádně zcedila (přebytečná voda by mohla dělat neplechu při smažení) a společně s dalšími surovinami rozmixovala ponorným mixérem na jemnou pastou. Tu jsem vložila do lednice ztuhnout a věnovala se dalšímu - omyla jsem brambory, nakrájela na půlměsíčky, osušila, okořenila a zakápla olivovým olejem. Dala jsem je péct na 200° asi na dvacet minut. Také jsem si připravila dip, který jsem okořenila a přidala nasekanou papričku a petržel.

A pak zase zpátky k cizrně - vyndala jsem ji z lednice a vytvarovala menší kuličky, které jsem mírně splácla, aby se mi dopře smažily. Na pánvi jsem si rozpálila souvislou vrstvu oleje a smažila dozlatova z obou stran. A tradáá, je hotovo, teď už jen společně naservírovat a spořádat.


Už jste někdy měli falafel? :-)

24 komentářů:

  1. Tak tohle je velká paráda! Já cizrnu miluju! Ale už mě trošku nudí. Takže jsi přispěchala s receptem právě včas! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě už taky přišla sama o sobě taková fádní, jako "dám si ji do salátu, ale žádný vzrůšo" :-D

      Vymazat
  2. falafel jsem zatim neochutnala,ale vypada to opravdu moc dobre!

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to skvěle :-) Falafel jsem nikdy neměla a upřímně řečeno ten název slyším poprvé. Ale cizrnu mám ráda, cizrnové pomazánky bych splácala kila :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem o něm neměla do nedávna nějaký hluboký povědomí :-)))

      Vymazat
  4. Na falafel se chystám už dlouho, tobě se moc falafelíky povedly :) Jen mě překvapuje, že se nemusí cizrna vařit...skvělé! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, díky :-) Taky jsem na tu zůstala čučet, v prvním receptu, kde byl postup bez vaření, jsem tomu vůbec nevěřila a zavřela ho, že to je určitě blbě :-D

      Vymazat
  5. Už mám cizrnu namočenou a budu doufat, že do večera bude měkká.. janca

    OdpovědětVymazat
  6. Už tolikrát jsem o něm slyšela, ale nikdy jsem nevěděla, co to je a z čeho se dělá (na vyhledávání jsem byla asi líná) :D Hlavně si ho pamatuji se seriálu Přátelé. Tak už mám konečně jasno :D A jelikož mám cizrnu moc ráda, určitě ho někdy taky zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Kdo ho měl v Přátelích? Já jsem je viděla hned několikrát dokola, ale falafel si vůbec nevybavuju :-D

      Vymazat
    2. http://www.youtube.com/watch?v=6iKQCokzVns
      :)

      Vymazat
    3. Jo už jsem si vzpomněla, když jsem viděla tu ségru Rachel :-D Od Rosse bych si ho nechala klidně taky prodat :-D

      Vymazat
  7. Vypadá to úžasně, určitě to s přítelem vyzkoušíme :)
    Tvůj blog se mi moc líbí celkově. Neřešíš každý gram tuku v jídle a užíváš si všechno co život nabízí :) To je mi blízké, stejně jako tvůj styl oblékání. Prostě všechno super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za tuze sympatický komentář :-))) Ať tobě i příteli chutnají, ten můj se k tomu postavil dost podezřívavě se slovy "to je cuketa? nebo brokolice?", ale ochutnal a vypadal docela spokojeně :-D

      Vymazat
  8. za dva dny už dva recepty na cizrnu super děkuju:)

    OdpovědětVymazat
  9. Falafel jsem zatím neochutnala, ale vypadá to dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No což o to, vzhledově žádná velká pecka, to to spíš o dost líp chutnalo :-)

      Vymazat
  10. Jůů, to je prima recept, díky za tip, vyzkouším!

    World By Bella

    OdpovědětVymazat
  11. Ještě nikdy jsem to neměla, ale mám cizrnu ve špajzu a chci ji zkusit. Už je v oblíbených receptech! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak mám dojedeno :-) Nakonec se do mě vešli jen 3 :-D čekala jsem, že jich zbodnu víc :-) Strašně moc mi to chutnalo :-) Brambory, dip i Falafel se k sobě chuťově náramně hodili :-) Bylo to prostě výborné ! Falafel jsem jedla poprvé. Vlastně, když jsem ještě před půl rokem jedla nezdravě, chodili jsme s přítelem do Kebab-House na tortilu a tohle tam také měli, vždy nás zajímalo co to asi je :-) Tak už vím :-D Skvělý recept, děkuji za něj :-) - Nata Ly

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!