čtvrtek 22. srpna 2013

Cuketový chlebíček

Není zbytí, není vyhnutí. Další recept napěchovaný cuketou se řítí. A na záhonech rostou další a další zelené obryně. Budu-li hodná, dostanu třeba další vejslušku. Zrovna tenhle fofrchlebíček se skrytou dávkou zeleniny by rozhodně stál za další upečení. I můj cuketou-naprosto-opovrhující bráška její přítomnost vůbec nepoznal, až při mém poťouchlém výraze zbystřel a se strachem v očích se naléhavě dotazoval, co za zhovadilost jsem do toho zase nacpala :-D Takže co? Smíchat v jedné míse, šoupnout do formy (klidně ve větším množství i do bábovkové nebo rozdělit do muffinových, to máte fuk) a pak slupnout jen tak a nebo si ho z rána ke snídani namazat marmeládou.... A s tou maminčinou jahodovou je to prostě žůžolabůžo!


Potřebovala jsem:

cca 1 hrnek na jemně strouhané cukety, 1 vejce, 1/2 hrnku rozehřátého másla, balíček vanilkového cukru, 2 lžíce třtinového cukru, 1 hrnek celozrnné špaldové mouky, 1/2 hrnku ovesných vloček, lžíci kypřícího prášku (bezfosfátového), lžičku sušeného zázvoru

Nejprve jsem promíchala "mokré" suroviny - vejce s máslem, přidala jsem cuketu, ze které jsem před tím vyždímala přebytečnou vodu. Promíchala jsem z cukrem a přidala zbytek - mouku, vločky, kypřící prášek a zázvor. Pak už jen vlila do formy a pekla na 180° cca půl hodinky.


Taky se snažíte ostatním strávníkům zaonačeně podstrčit taky třeba jídla, která normálně moc nemusí? :-)))

12 komentářů:

  1. Téro, dobrý! To jsi vymyslela sama? Já bych to zkusila, mam 2 cukety v lednici, ale bojim se toho právě z toho důvodu, že by to hlavnímu strávníkovi nefrčelo...on je totiž dost mazanej a na všechno mi přijde

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak už jsem nějakou cuketovou buchtu pekla i dřív, ale chtěla jsem zkusit něco "suchého", tak chlebíček byl dobrá volba :-) A neboj, hlavní strávník, byť mazaný, si určitě pochutná :-)

      Vymazat
    2. Já mam taky asi nějakej blok použít cuketu nasladko. Přidávala jsem jí třeba do klasickýho kváskovýho chleba místo vody a ve výsledku to nebylo znát. Takže je můj blok zřejmě naprosto iracionální, ale stejně tam je. A viděla jsem třeba recept na lilek v čokoládě a to už bych vůbec nedala :-)
      Ale jo, tu cuketu musim fakt zkusit!

      Vymazat
    3. Nacpat lilek do něčeho sladkého mě ještě nenapadlo, ale to bych prubla :) Třeba i z takové červené řepy je buchta moc dobrá :-) A nápad nacpat cuketu do chleba se mi taky líbí, já ho dělala jen s mrkví.

      Vymazat
  2. Zrovna jsem dojela z vesnice (je to prdel světa nooo :D) od drahého s pořádnou zásobou cuket - i když s mou spotřebou stejně dlouho nevydrží :D A tak dneska budu taky péct, pro změnu muffiny na slano, se sušenými rajčaty a parmezánem, tak snad to nebude hnusný :D
    A na sladko jsem to taky párkrát dělala, mamka si pochutnala, ale sestru jsem na to moc nedostala, neví co je dobrý :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bude rozhodně velká dobrota, nějaké slané muffiny mám už taky dlouho v plánu :-)

      Vymazat
  3. Vypadá to hodně zajimavě a zrovna jsem dostala hlad, ach jo..dík moc ;D.

    Lucy Enne

    OdpovědětVymazat
  4. Taky bych chtěla mít cuket nazbyt !! :D našim se nějak nedaří, ale třeba to ještě přijde ... každopádně chlebík bych si dala a souhlasím, že cuketu v pečených věcech lidi moc nepoznávají (a pak na ně taky poťouchle koukám, ale ingredience prozradím až potom, co strávník uzná, že je to dobré :DD)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem právě stejný postup :-D Tak ať se zadaří a sklízíte je ještě po kilech :-)

      Vymazat
  5. Jéé mazec :D uplně jsem se lekla kde se tu vzala moje fotka.. :D Máme stejné talířky :D

    OdpovědětVymazat
  6. Život je dobré, když máte ty vaše láska kolem sebe, říkám to proto, že když jsem měl problémy s mým milencem i nikdy neviděl život jako dobrá věc, ale díky Dr. AGBAZARA z AGBAZARA chrámu mi pomohl, aby kouzlo, které přivedl můj milenec zpátky ke mně v prostoru 48 hodin. Můj manžel mě opustil kvůli jiné ženě po 7YEARS manželství, ale Dr.AGBAZARA pomozte mi kouzlo, který ho přivedl zpět ke mně do 48 hodin. Nebudu vám říct více informací o sobě, spíše budu radit pouze ti, kteří mají problémy tam vztahu nebo manželství kontaktovat Dr.AGBAZARA chrámu přes tyto detaily přes; (agbazara@gmail.com) nebo agbazara@gmail.com

    Zabij z češtiny.

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!