pátek 8. srpna 2014

Vzhůru do Salcburku


Toto uteklo. Pár dní dovči je fuč a já už sedím na vybalených kufrech.  Ale jedno je jistý. Culím se jako tydýt. Měli jsme se totiž krásně. A neb mám plnou náruč dojmů, budu Vám je tu vehementně ventilovat. A začnu hnedle naší první zastávkou.


Cestu jsme započali v rakouském Salcburku. Nejen že to bylo po cestě, ale s přítelem jsme tohle Mozartovo rodiště okouknout.



Hned zprvu musím přiznat, jak příjemnou atmosférou na mě město dýchlo. Žádné velkoměsto, ale i tak mi tu nic nechybělo. 


Jako první jsme zamířili k zámku Mirabell. Je obklopen tak náádhernými zahradami. Fakt radost pohledět.


K zámku náleží také bludiště nebo park plný trpaslíků. Se kterými nesmí chybět klišé fotka ve stylu „zapózuju jako tenhle Prófa“…

 

Nad městem se tyčí i hrad. Jooo tam musí být krásný výhled. Na město ale i tu hornatou parádu kolem. Ale na vyškrábání se tam jsme neměli ani síly ani čas. 


Místo toho jsme vyrazili do historického centra. Jen tak bloudit těmi kouzelnými uličkami. To miluju. Tu  vlést do obchůdku, tu utéct mimo hlavní ulici cvakajícím japonským foťákům...


A nebo míjet spoustu krásných kavárniček. A jedné nejkrásnější neodolat a sednout si tu na rozkvetlou terasu. 


A poručit si dvě cappuccina. A nějaký ten dortík. Musím ale říct, že kafe bylo teda nic moc. Zvlášť pěna, za kterou by se nemusela stydět žádná bublinková koupel. Ale po košíčku plněném čokoládou s vanilkovým krémem a jahodami jsem na všechno zapomněla. 


Ale čím si mě město většinou získá úplně nejvíc? Řekou. A krásným okolím. Protože když už nohy ze samého zdolávání všech krás trochu stávkují, neznám lepší plán než si nakoupit plnou náruč dobrot a zamířit pěkně do stínu, hrcnout k řece.


Tak! Vydržela bych tam sedět a pozorovat cvrkot okolo hodiny a hodiny. Vždyť mám co pít. I jíst. Protože voňavé pečivo z pekárny a nejsmradlavější sýr mám v kabelce (ať je pak co větrat :-D)...


Mimochodem ubytovaní jsme byli v Ibisu a myslím, že si nemůžeme stěžovat. Hotel byl hned u sjezdu z dálnice, takže jsme se po příjezdu do města nemuseli nikam složitě kodrcat. Ale když jsme se ubytovali, mohli jsme se vydat pohodlně na obhlídku města autobusem, který stavěl přímo před hotelem. Navíc jsme ho na booking.com vyhmátli za obstojnou cenu - na nějaké dny v týdnu mají výraznou slevu, takže dvojlůžko vyjde na noc kolem 1400 Kč, což je cena, kterou by v okolí pohledal...


Každopádně nám s tebou, milý Salcburku, bylo moc krásně a třeba se zase někdy shledáme. Třeba při takových vánočních trzích musí mít město taky úžasné kouzlo....

Byli jste, navštívili jste? A jásali taky jako já? :-)

13 komentářů:

  1. Hezké fotky, byli jsme tam před třemi lety, i na hradě :) vyškobrtala jsem tam s ukopnutým palcem, ale stálo to za to, tedy hlavně výhled!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pašák :-) Já se na výšky dívám radši z nížky :-D Díky :-)

      Vymazat
  2. To je taková nádhera! Fotka s trpaslíkem je náhodou moc vtipná, ale neboj jsi hezčí než ten mužíček :-)
    Ještě nikdy jsem tam nebyla, ale možná jednou. Mne to Německo ještě stále neláká...raději vyrazím v září do USA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to si mě uklidnila :-))) Děkuju moc... No jooo, to bych taky klidně vyrazila, ale bohužel nebyla cestou do Itálie :-)))

      Vymazat
  3. Ještě jsem tam nebyla, tu cenu hotelu jste teda vychytali :). Krásné fotky, dala bych si ty dortíky
    http://veru-life.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo no, jinak se to tam tak pohybovalo kolem dvou tisíc... Díky :-)

      Vymazat
  4. Už jsem obdivovala na facebooku :) Báječně jste se měli a tobě to jako vždycky moc slušelo ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Salzburg podruhe?! to si delate rit?!! :D

    OdpovědětVymazat
  6. Salzburg je krasne mesto. Byla jsem tam pred ctyrmi lety a klidne bych se vratila. Loni jsme byli v Innsbrucku a tam se mi taky libilo. Rakousko je podle me krasne. A ta fotka s trpaslikem je super! Jo a koupili jste si Mozartkugeln? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Innsbruckem jsme projížděli, ale nakonec jsme se tam nezastavovali... A koule jsme tentokrát nekoupili, protože jsme jich měli zásoby od přítelových narozenin a do zásoby by se nám při dalším cestování roztekly :-)

      Vymazat
  7. V Salzburgu jsem ještě nebyla, ale možná si udělám jednodenní výlet :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!