pátek 15. srpna 2014

Ze záhonu rovnou na rožeň

Užít si ty poslední letní vlahé večery. Vydojit z prázdninových večerů, co to jde. Zkrátka a dobře, ještě si pořádně zagrilovat, než zapneme radiátory.... Takže plán bychom už měli. Navíc být to celé na mě, tak se ani pokaždé nemusí o gril prásknout nějakou tou flákotou. Existuje totiž spousta variant, na které když se dostane, tak po mase ani nevzdechnu...

Klasikou všech nemasožravých rožnění je jistojistě cuketa. Je totiž tak výborná. K dokonalosti ji totiž stačí málo. Ale nedávno jsem vyzkoušela malý fígl, díky němuž se mi zdála ještě dokonalejší, než kdy jindy. Obalila jsem ji v trošce mouky smíchaným s kořením - zvolila jsem pálivovou papriku a pepř. A opékat ji mrskla takto. .


Cuketa se pak vůbec nerozblemcla, ale vypekla se pěkně dukřupava. A to mi teda přišlo k duhu! A skvělé ji pak máčet do dipu - my si ji máčely v tom, ze smetanového sýra s ořechy


Carppacio z červené řepy je věcí známou. Ale nedávno jsem zkusila ho trošku obměnit. Řepu jsem upekla, oloupala a nakrájela na tenké plátky. Ty jsem pak zalila marinádou připravenou z avokádového oleje (což není vyložená nutnost), balsamikového octa a pomerančové šťávy. Přidala jsem ještě badyán. A takhle jsem ji nechala odpočívat. Pak jsem ji nechala chvíli opéct. A chuť se tak maximálně rozvinula. Doplněno sýrem a semínky - paráda...


Splašit tady někde v okolí batáty je tu někdy docela sci-fi. Ale když už, chce to s nima nějakou velkou parádu! Takže do salátu jako příloha k rybě? Jooo, tak to by šlo!


A to jsem je jen nakrájela na plátky, potřela trochu olejem a dala pozvolna opékat. Pak přimíchala do salátu pokapaného dýňovým olejem.


Nějaké mleté hovězí může jít stranou, když se nese portobello burger! To je Vám taková krása.... 


Tak alou s hlavami žampionů potřených olejem a plátky česneku zapíchaných v žebrování pod kloboukem (sakra, to houbové názvosloví bych měla asi vypilovat :-D) na gril. A když jsou ti kluci pěkně vypečení, tak šup s nima do housky. Třeba se slaninou do křupava a pořádně smradlavým rozpečeným sýrem. Mňam! Dobrota největší ze všech!


Závěrem už jen taková sladká paráda. Protože jak přijde na scénu grilovaný ananas, nelze odmítnout. A když se na horkém slaďoučkém kousku rozteče třeba kopeček zmrzliny.... Nebo trochu kokosového krému. Naprostá nádhera!


Jaké jsou Vaše grilovací vychytávky? :-)

6 komentářů:

  1. Mňam, taky miluju cukety a dala bych si všechno. No my moc negrilujeme, ale měli bychom to napravit, po článku s takovými dobrotami :)
    veru-life.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Super fotky, batáty u nás ještě seženu, ale ještě jsem tu nikde neviděla portobello a už mám na ně zálusk delší dobu, kde se dají prosím koupit?Díky Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to je ještě větší oříšek.. Tyhle byly z takové krasne zeleniny v Hradci Králové, jinak nemám jak jinak poradit :-)

      Vymazat
  3. Mňam! Ty burgery vypadají úžasně a chutně! :3

    OdpovědětVymazat
  4. Ty mi dá Váš! Chci ochutnat všechno.

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!