pátek 31. října 2014

Karamelizované štěstí

Slaný karamel - kdybych už vůbec nic nedodala, tak to by to stačilo. V pouhém spojení na první pohled třeba neslučitelných slov leží tolik krásy, parády a slasti. Tahle hustá krémová radost jistě dokáže rozzářit i ten nejzakaboněnější podzimní hnoso-den. Už po první lžičce. Protože ujídat potají tuhle karamelovou omáčku jen tak, polít jí kupu palačinek nebo lívanců, přidat ji do krému na dort či si jí přilepšit přímo do  horkého mléka - noooo já sama bych nevěděla co dřív. Kdyby se u nás nějak záhadně dvojitá dávka karamelového potěšení nepoděla kdo ví kam  - no prostě záhada jako hrom!



Potřebovala jsem (na dvě skleničky):

200 g cukru krystal, 100 g másla, 200 g smetany ke šlehání, půl lžičky soli

Cukr jsem v hrnci se silným dnem nechala zkaramelizovat bez zbytečného promíchávání. Když se zbarvil do zlato-hněda, promíchala jsem a přidala kousky másla. Míchala jsem a míchala a když se směs propojila, přidala jsem i smetanu a stáhla z ohně. Pak už jsem jen osolila a vlila do připravených nádobek.


A pokud se náhodou podaří nesníst všechno rovnou z hrnce, určitě potěší všechny okolo, pokud se bude slano-karamelová slast šířit dál - skvěle se hodí jako dárek. Třeba když se připojí malý tip na nadýchané lívance doplněné zakysanou smetanou, banánem a zakapané zalité karamelem....  A pak se jen připravit na to, že obdarovaný Vám přijde zlíbat ruce :-)

Mimochodem, obdarováváte své blízké jedlými dárky? :-)

9 komentářů:

  1. Přiznám se, že vůči všeobecnému šílenství okolo slaného karamelu jsem byla naprosto imunní, tvoje obrázky mě ale dost navnadily a na těch lívancích už tu omáčku přímo vidím! :)

    Fashionbeautylover

    OdpovědětVymazat
  2. S radostí bych ti pomohla vyřešit záhadu o zmizelém karamelu, ale potřebovala bych vzorek...abych věděla, co hledat......jako když komisař Rex dostal přičichnout ke svetru pachatele, nebo tak :D

    OdpovědětVymazat
  3. Přiznám se, že si tu chuť neumím představit. Je jasný, že to bude úžasné, ostatně jako všechno od tebe.

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, to je super. Sice si nedovedu představit jak to asi chutná ale hrozně se mi ten nápad líbí :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jedlými dárky obdarovávám :) Zajímá mě chuť téhle dobroty
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  6. Noo, že bych to zkusila? Zní to jednoduše, ale co já bych nezkazila, že jo. :D

    www.infinitetreasure.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Mňaaam, hned bych si dala i vzhledem k pokročilé noční době. :)
    Asi někoho obdaruji jedlým dárkem. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Nejsem karamelový tip, ale třech měsících v Bretani miluji vše s příchutí slaného karamelu :-D Díky za tip na dárek, už jsem tvůj recept poslala dál, dalším závislým ;-) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  9. Slaný karamel jsem objevila až v Bretani, přivezla si domů skleničku s tím tekutým skvostem, už jsem z toho pekla luxusní čoko fondány s karamelem vevnitř a mám takový dojem, že za chvilku to bude pryč úplně. Takže díky za tento recept, ukládám a asi i někoho obdaruju, je to krásný dárek. Loni jsem dávala pečené čaje a mělo to úspěch :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!