pondělí 13. října 2014

Špaldový quiche s červenou řepou

Co se týče "kyšů", tak mám naprosto jasno. Potřebuju hodně náplně. Ale takové, co mě bude bavit. Protože zakousnout se jen tak do smetanovo-vaječné hmoty není žádný vzrůšo. A tentokrát, když jsem do špaldového těsta napěchovala obří řepu společně s karamelizovanou cibulkou, jsem si rozhodně přišla na svoje. Protože tohle je vskutku sehraná dvojka. A já mám pak co dělat, abych koláč dokázala před sama sebou ubránit, než vůbec stačí dorazit návštěva.



těsto: 100 g špaldové celozrnné mouky, 80 hladké mouky, 90 g studeného másla, lžička soli, 2 lžíce studené vody

náplň: 1 velká červená řepa, 2 červené cibule, 1 stroužek česneku, olivový olej, 1 dcl vína, rozmarýn, sůl, pepř, 1 vejce, 150 ml smetany na vaření, 150 g sýra s modrou plísní

Nejprve jsem si připravila těsto - oba druhy mouky jsem promíchala se solí a prsty začala propracovávat s máslem nakrájeným na malé kousky. Když těsto konzistencí připomínalo drobenku, přidala jsem vodu. Vypracovala těsto, šoupla do folie a dala chladit do lednice aspoň na půl hodinky. Potom jsem ho vyválela, vtlačila do formy, propíchala vidličkou a předpekla na 180° asi deset minut.

Cibuli jsem nakrájela na měsíčky a začala restovat na oleji. Přidala jsem česnek a řepu nastrouhanou nahrubo a společně opékala. Podlila jsem trochou vína a nechala podusit. Pak jsem osolila, opepřila, přidala rozmarýn a šoupla na předpečené těsto. Na vrch jsem rozdrobila sýr a zalila jsem směsí rozšlehaného vejce se smetanou. Pak už pekla asi 20 minut, než sýr i okraje koláče zezlátly a náplň se zpevnila.


No a nejlepší je samozřejmě společně se sklenkou vína v nejlepší společnosti. Přesně tak, jak jsem tenhle koláč praktikovala já :-)

10 komentářů:

  1. Tak ten bych měla vyzkoušet, protože už z fotek vypadá naprosto výborně!
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  2. juhuuu juhuuu, v ledničce čeká řepa, je jasný jak dopadne!:)

    OdpovědětVymazat
  3. jeeeej vyzerá úžasne ! si strašne šikovné dievča :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zase skvělý recept! Lepší jak v restauraci. Hned bych ochutnala, i když smetanu a plísňový sýr bych neměla.

    OdpovědětVymazat
  5. Jenom maly dotaz.. To vino je cervene nebo bile?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky by mě to zajímalo :D a je tam cítít? já jestli se vyplatí tu lahev načínat (pokud ji nevypiju) ;)
      Děkuju

      Vymazat
    2. Ja měla zrovna po ruce bílé. A pak ho dopila :-D a jako vyloženě cítit tam není,aké je to lepší než jen podlivat vodou :-)

      Vymazat
    3. já neměla otevřené víno, tak jsem tam dala trochu vinného octa a vody, bez toho by to nemělo tu správně ovíněnou/nakyslou chuť ;-)

      Vymazat
  6. díky moc za inspiraci, koláč je výborný, má cesta k červené řepě je dosti trnitá, ale v tomto koláči ji miluji ;-) taky u návštěvy sklidil obrovský úspěch! Zuzka http://piettet.blog.cz/1412/quiche-s-repou-modrym-syrem-a-orechy

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!