sobota 18. října 2014

Krémový makový koláč s hruškami

Co se týče mých podzimních chutí, vidím to jasně. Dejte mi jablka, hrušky, švestky, dýně, řepu nebo mák a máte mě! Jsem lapena do podzimních spárů. A stejně jsem uvažovala před jedním z improvizovaných koláčů. Když jsem měla chuť na lehoučký krémový koláč šmrncnutý něčím fajnovým. Což mák, kokos i hrušky na tuty splňují. No tak jsem míchala, improvizovala, doufala a pak jásala od prvního sousta....



těsto: tři lžíce hladké mouky, tři lžíce kokosu, dvě lžíce kokosového oleje, 1 žloutek, 2 lžíce cukru

náplň: 100 ml smetany ke šlehání, 3 lžíce máku, 3 lžíce cukru, 1 vanilkový cukr, 2 bílky, 1 žloutek, 500 g odtučněného tvarohu, lžíce vanilkového pudingu + tři hrušky


Všechny suroviny na těsto jsem propracovala a vmačkala na dno formy. Dala jsem jej předpéct asi na 5 minut do trouby na 180°. Mezi tím jsem se věnovala náplni - promíchala jsem smetanu, tvaroh, žloutek, cukr, mák a pudinkový prášek. Nakonec jsem lehce v míchala i našlehané bílky. Směs jsem nalila na korpus a navrh jsem ozdobila oloupanými hruškami. Společně jsem pak pekla na 160° než okraje zezlátly - cca 25 minut. 


.... i když jedno sousto prostě nestačí :-)

10 komentářů:

  1. Ingredience spolu v jednom moučníku zní trochu méně obvykle, ale hned bych to sež.... tedy snědla. Fakt bych to ráda ochutnala.

    OdpovědětVymazat
  2. Ten vypadá skvěle :) I když mák moc nemusím - mám na něj špatné vzpomínky, když jsem nosila rovnátka :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mám stejný názor jako Martina. Ingredience zní neobvykle a ač nejsem milovník máku, tak v téhle podobě ho můžu. Hned bych ochutnala. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Poklona! Vypadá to naprosto úžasně a přesto, že si nedovedu kombinaci chutí představit, mám tušení, že to bude chutnat výborně! :)

    OdpovědětVymazat
  5. No tyy jo, asi zatim muj favorit mezi podzimnimi recepty !!! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Boží! Hned si připisuju na seznam :)
    Fit Maddie

    OdpovědětVymazat
  7. Zaujalo mě to tenké těsto :) Vypadá to moc dobře

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá to uplně k nakousnutí :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Teda nechápu, jak dokážeš improvizovaně píct, vlastně...cokoliv v kuchyni dělat improvizovaně. :D Každopádně výsledek vypadá úžasně, obzvlášť když to umíš tak pěkně zachytit na fotce.
    Snad tě to, Teri, nebude obtěžovat, ale nominovala jsem tě do TAGu - Zpověď blogerky. Budu vděčná, když ke mně alespoň zavítáš a zauvažuješ nad tím, určitě ale nepočítám, že ho na tuty uděláš. Jen se mi tvůj blog tak zalíbil, že jsem ho chtěla u sebe nějak zpečetit. :)

    http://infinitetreasure.blogspot.com/2014/10/tag-zpoved-blogerky.html

    OdpovědětVymazat
  10. Mmm.. upekla jsem a moc jsme si s přítelem pochutnali. Byl opravdu moc dobrý, ten mák v tom je supr. Jen jsem ho pekla skoro hodinu :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!