středa 14. září 2011

Rissotto

Už dlouho jsem chtěla zkusit uvařit italské krémové rissotto a dneska se k tomu konečně dokopala. Všude jsem na něj četla jen samou chválu - a už chápu. Rozdíl s českým rizotem byl znát už jen na oko. Určitě můj první pokus měl svoje mouchy, které musím časem vychytat, ale celkově jsem spokojená, protože většinou, když něco vařím poprvé, dopadne to katastroficky. Sice jsem chtěla jako pokus uvařit jenom malou porcičku pro mě, ale opět se moje vaření nějak zvrhlo a ujela mi ruka, takže bude pro celou rodinu. Tak jsem zvědavá, jak jim bude chutnat.


Přečetla jsem hrozně moc receptů a každý se malinko lišil, já si od všeho vzala něco a moje verze:

Potřebujeme kulatorznou rýži, zeleninový vývar (ano, jsem ostuda, co používá kostku), bílé víno, máslo, parmazán, cibuli, houby, sůl, pepř (kuřecím masem jsem se chtěla pojistit, že budu mít, co jíst, až rissotto bude nepoživatelné)



Cibuli nakrájenou na jemno osmahneme na másle do sklovata. Přidáme rýži (já počítala jeden malý šálek rýže = jedna porce) a necháme ji spojit s cibulkou a máslem.

Zalijeme vínem, nejlépe suchým, a necháme vyvařit alkohol.





Rýži zalijeme částí horkého vývaru a necháme probublávat na mírném ohni asi 20 minut. Podlijeme znovu vždy, když se tekutina odpaří.






Mezi tím si osmahneme na pánvi houby. K rýži jsem je přidala při posledním dolévání vývaru, aby se mi příliš "nerozblemcaly".




Když je rýže uvařená tak akorád na skus, přidáme máslo a nastrouhaný parmazán a pořádně promícháme. Nakonec můžeme dosolit nebo dopepřit.









Můžeme podávat jako přílohu nebo klidně samotné. Já jsem si dopřála a posypala sýrem ještě na talíři.







A co vy, máte nějaké zkušenosti s rissottem?

1 komentář:

  1. Mňam, škoda že sem tele na vaření hned bych si to udělala :D :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!