pátek 23. září 2011

Švestičkové muffiny

Dnes večer vyrážím na oslavu narozenin, a tak jsem chtěla být vzorný host, co víc přinese, než sám sežere. Nevím, jestli se mi to povede (s ohledem na to, že bych se ráda zapla do všech svých těsných džínů, tak doufám, že ano), ale řekla jsem si, že vezmu "do placu" pár muffinů. Zkoušela jsem už hodně druhů, ale tentokrát mě napadlo udělat verzi klasického litého koláče se švestkami a drobenkou do košíčků, aby se to na oslavě lépe konzumovalo. No uznávám, že to nebyl zrovna nejlepší nápad, protože jsem ze zvyku těsto lila jen do jednoho papírového košíčku a pár jich nápor těsta nevydrželo a trochu se "ucvrdli", ale pár povedených jich zůstalo. Příště zůstanu raděj u klasické verze ve formě. Ale jen na ukázku, jak to zkusit, ale každopádně ve formě nebo nešetřit na košíčcích  :-))))




V míse smícháme kelímek jogurtu, dva hrnky polohrubé mouky, hrnek cukru, dvě vejce a půl prášku do pečiva. Případně zředíme trochou mléka.





Švestky na posypání na krájíme na kousky. A  na závěrečné doladění si připravíme drobenku - od oka hrubou mouku, cukr a máslo "vyhňoucáme".









Košíčky naplníme těstem, posypeme švestkami a nakonec drobenkou. Pečeme ve vyhřáté troubě asi na 180° zhruba 15 minut.


Přeji hezký víkend! :-)

2 komentáře:

Za každý komentář přijmi můj dík!