pondělí 13. února 2012

Obláčkový dort

Už jste si mohly všimnout, že ráda peču nebo celkově vytvářím cokoli sladkého. Takže čím jiným udělat drahému radost, zvlášť když je to takový milovník čokolády :-) Potom co jsem doma prolistovala všechny kuchařky, několik ročníků všech možných časopisů plných receptů a projela vše lákavě vypadající, co nabídl Google po nacvakání "čokoládový dort", jsem zhodnotila, že nic by určitě nepřekonalo čokoládový dort, který o víkendu upekla mamina. Ale naposlední chvíli jsem našla právě tenhle recept, do kterého navíc nepadl ani gram mouky, takže o to víc jsem čekala, že bude čokoládový.


Pokud by se někdo z Vás nechal zlákat, tak jsem použila:
  • 250 g vysokoprocentní čokolády (nejlépe 70%ní a více)
  • 125 g změklého másla
  • 175 g krupicového cukru
  • 6 vajec
  • 500 ml šlehačky 
  • vanilkový cukr
  • višně či jiné ovoce oku lahodící :-)

Nejprve jsem si zmuchlala kus pečícího papíru a namočila, krásně mi jím pak šla vyložit srdíčková forma, zapla jsem si troubu na 180°C a pustila se do přípravy. Vyšlehala jsem 2 celá vejce a 4 žloutky se 75 g cukru. V mikrovlnce jsem si rozpustila čokoládu.


K čokoládě přidala máslo a opatrně vmíchala k napěněným žloutkům (já přidala i lžičku nálevu, ve kterém se mi koupaly višně, ale není nutné). Vedle jsem si vyšlehala bílky do pěny, přidala 100 g cukru a vyšlehala v tuhý sníh. Ten pak přidala k čokoládové hmotě.


Šup s tím do formy a alou do trouby, kde se dortík pekl asi 35 minut do stavu, kdy měly kraje opravdu popraskat a prostředek zůstat "klepavý". Těsto pak chladlo.


Stačilo jen vypeckovat višně a ušlehat pořádnou horu šlehačky s vanilkovým cukrem. Tu jsem pak pomocí dvou lžic opatrně nabírala a snažila se vytvořit efekt obláčků. Už jen vypreparované višně, posypat kakaem a dílo je hotovo.

Musím se přiznat, že mi zbylo trochu těsta, které se nevešlo do formy, tak jsem si i trochu upekla stranou v zapékací mističce a ochutnala, teda spíš celé to na posezení zblajzla, bylo to totiž tak dobré. Takže doufám, že stejně blaženě se bude tvářit i můj drahý až na něj dnes s dortem bafnu a že ho tenhle obláčkový dortík vynese až do sedmého nebe, jak si od jeho názvu slibuji :-)

 A Vám přeji ať Váš začátek týdne není o nic méně sladký :-)

15 komentářů:

  1. Ježda už běžte někam s těma dobrotama!! =D Já nesmím žrat!! Jak budu v létě vypadat! Ale vypadá to nádherně!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, vypadá to úžasně:) Hned bych ochutnala!

    OdpovědětVymazat
  3. hmmm, dala bych si :-))

    mujfialovysvet.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. Jééé já chci taky někoho kdo mi takovou dobrotu upeče! :) Fífa musí být rád, že má doma takovou šikulku! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jo! To musím zkusit! mnamózní mňamka! p.s. hezká změna designu blogu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak jo holky, příště jste zváni, přijeďte všechny a já napeču a ne že něco zbyde! :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jéé já dneska taky pekla :D:) Ale radši bych si dala ten tvůj dort, vypadá skvěle :))

    OdpovědětVymazat
  8. Někdy se recept pokusím vyzkoušet.
    Vypadá to krásně!

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji, tvá milá slova mě vždy potěší.. :) Hodná Vivinka mi slíbila vlastní Valentýnku, tak budu čekat a těšit se, co mi poštou dorazí.. :)

    OdpovědětVymazat
  10. tak to vypadá naprosto dokonale =)...jinak máš moc hezký nový design blogu =)

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá to moc pěkně Terko, jsi šikulka. :) A určitě je to i moc dobré. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Mňam, vypadá to moc dobře. Jsi fakt šikulka! :) A dej vědět, jak to přítelovi chutnalo. ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Díky Vám, dámy :-) A Veru, musím teda nejen Tebe zcela neskromně informovat, že přítel se oblizoval až za ušima a v lednici už jen smutně čeká poslední kousek na jeho odpolední příchod z práce :-)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!