čtvrtek 7. února 2013

Krůtí prsa v lahodné omáčce a placky k nim

Musím se Vám přiznat, že na maso nějak nejsem. Nejen že ho poslední dobou nějak nevyhledávám a místo krvavého steaku si křoupu radši mrkev (no možná trochu přeháním), ale hlavně nějak moc nemusím jeho přípravu - pořád je mi nějak proti srsti na maso sahat, jo já vím, to jsem ale fajnovka, co? :-) Ale v téhle baště, se kterou k Vám dnes přicházím, jsem přítomnost masa zvládla statečně a navíc jsem si náramně pošmákla. No a snad i zbytek rodiny, který se mnou krůtí společně s plackami hodoval po boku se sklenkou šáňa :-)

Na 4 porce jsem potřebovala:
500 g krůtích prsou, kelímek zakysané smetany, hrnek vývaru, 5 lžic strouhanky, 4 lžíce plátků mandlí
placky: 2 hrnky mouky (1 celozrnné žitné, 1 hladké - ale lze namíchat jakékoli jiné), 1 hrnek vody, špetka soli + rozpuštěné máslo na pomazání hotových placek


Maso jsem omyla, nakrájela a vložila do zapékací formy. Zalila jsem je zakysanou smetanou a vývarem (do hrnku jsem nalila horkou vodu a rozpustila v něm malou kostku zeleninového bujonu), promíchala a po povrchu posypala strouhankou a mandlemi. A vše šoupla do trouby na 200°C, kde jsem pekla asi 20 minut pod pokličkou, poté jsem stáhla na 180° a oddělala pokličku, aby se tekutina zredukovala a pekla ještě asi půl hodiny.

Mezi tím jsem připravovala placky, jednoduše jsem smíchala mouku a vodu v těsto, což jde docela snadno. Při míchání mouky je jen dobré držet se zásady půl na půl hladkou s hrubší (ať už klasickou bílou nebo nějakou celozrnnou - pšeničnou, žitnou či jinou). Těsto jsem rozdělila na části, které jsem rukama tvarovala do placiček, žádné složité válení (však drobné nedokonalosti jsou důkazem ruční práce, že jo) a pak je krátce zprudka na sucho pekla na pánvi. Pokládala je na sebe, aby úplně nevychladly a jednu po druhé natírala trochou rozpuštěného másla, aby netvrdly a byly krásně vláčné.


No a povím Vám, že mě tenhle recept okouknutý opět v nějakém z kuchtičkovských časáků moc oslovil, i po mých drobných úpravách a zimprovizované výborné příloze. Omáčka má totiž skvělou lahodnou chuť, maso bylo křehké a navíc tou parádní plackou vybírat všechno to blaho z hlubokého talíře bylo fakt mňamka.... 

A co Vy, jste "masáci" či se po flákotě masa denně prostě neutlučete? :-)

5 komentářů:

  1. vypadá to moc dobře, hlavně mě zaujaly ty placky:)
    poslední dobou maso taky skoro nejím, klidně bych mohla být vegetariánka a nevšimla bych si změny:D no dobře...ale šunku si dám ráda :D
    Moje sestra taky nerada sahá na maso, dokonce i když na něj má chuť a ráda by si ho uvařila, nemůže, protože by ho musela nakrájet a sáhnout na něj :D tak jí ho občas jako hodná sestra pokrájím :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já si bez masa nedovedu život představit :) Tvůj recept mě oslovil, určitě ho vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  3. jednou k tobě přijedu na večeři :D

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!