neděle 2. března 2014

Pečené dýňové koblížky

Mohlo by se zdát, že kombinace koblížků a trouby se přece vylučuju. Koblihy musí plavat ve vrstvě oleje. Pchááá, na to nehraju. Proto v nich není ani žádná marmeláda, ale propašovala jsem do nich dýni. A mohlo by se zdát, že když jsou pečené v muffinové formy, tak to jsou prostě muffiny a koblihy by se v nich hledali těžko. Ale kdepak, jsou to maličké kulaté koblížky, které sice měli donutovou díru, ale trochu se jim spekla. To vem čert, chutnaly báječně, to je oč tu běží. Takhle vláčné pečivo se mi teda dlouho nepovedlo. Takže palec nahoru pro nemastné koblížky s kapkou dýně a cukrovou čepicí.


Receptem jsem se inspirovala přímo tu:

Potřebovala jsem (na 12 malých kousků):

300 g mouky (půl na půl hladkou s celozrnnou pšeničnou), lžičku kypřícího prášku, lžičku perníkového koření, lžičku skořice, 100 g dýňového pyré (upečená a rozmixovaná máslová dýně),80 g třtinového cukru, 1 vejce, 3 lžíce kokosového oleje, 70 ml mléka

na obalení: asi 3 lžíce másla,, 4 lžíce třtinového cukru, 2 lžičky skořice

Nejprve jsem připravila dýňové pyré - kousky dýně jsem asi hodinku pekla a rozmixovala. A potom jsem si připravila mokrou a suchou část surovin - smíchala jsem mouku, kypřící prášek a koření. Vejce jsem vyšlehala s cukrem, přidala kokosový olej, mléko, dýňové pyré (vychladlé) a promíchala se "suchou" částí. Vlila do formiček a nadělala díry druhou stranou vařečky, což se ukázalo jako zcela zbytečný krok a zbytečné mytí vařečky, protože díry se stejně slily, ale nevadí... Pekla jsem je na 180°asi 10 minut. Potom jsem je z vrchu trochu omočila v rozpuštěném másle a obalila v cukru se skořicí.


A hotovo, koblížkům zdar!

7 komentářů:

  1. Vypadají nádherně, hned bych si dala k snídani :-) Prodávají nyní vůbec dýně? No já zase dnes upeču štrůdl.
    Krásnou neděli!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, myslím, že jsou v pohodě k sehnání a dvanáct měsíčků to jistí :-) No štrůdlem bych teda též nepohrdla :-)

      Vymazat
  2. Téda mňam, ty jsou perfektní. Recept ukládám a nemůžu se dočkat až ho vyzkouším. Jen škoda, že mé zásoby domácích dýní jsou dávno fuč, jinak bych šla rovnou do kuchyně tyhle fešáky upéct :-). Díky za super inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  3. Tedy Terezko, to jsou!
    Cukr se skořicí navrchu mě hodně láká. :P :D

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadají nádherně, ty teda rozhodně musím vyzkoušet, miluju dýni :) Děkuju za recept a inspiraci :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!