středa 23. ledna 2013

Zapečený kuskus

Dnes Vás zdravím s jedním rychločlánkem o jednom neméně fofrovém obědě, který jsem si tuhle ukuchtila. Někdy není prostě času nazbyt, na místo vystávání u plotny volají jiné povinnosti (ale že už se ale fakt těším, až zase budu mít čas něco pořádného ukuchtit!), a tak rychlý recept přijde vhod. Navíc pokud jde o nějakou variaci na mnou oblíbený kuskus, čapu po něm. Nesmí chybět kus zeleniny, nějaký ten sýr a byla bych úplně spokojená, ale že se mnou kuchtit i můj drahý, známý to masožrout, přihodila jsem mu i kousek slaniny, aby se tak neošklíbal. No a evidentně to zabralo, vypadal, že mu šmakuje, protože proč by jinak spořádat více než půl zapékací misky, že jo :-))

Asi na dvě porce (na menší zapékací misku) jsem potřebovala:
zhruba 1,5 - 2 šálky celozrnného pšeničného kuskusu, 1 bio zeleninový bujón, horkou vodu na zalití, kousek pórku a cukety, 100 g nivy (protože jsem nikde nesehnala gorgonzulu, jak jsem původně zamýšlela), slaninu, 1 vejce


Kuskus jsem zalila horkou vodou, přidala bujón, promíchala, přiklopila a nechala bobtnat. Pokrájený pórek a cuketu jsem si na trošce olivového oleje začala restovat, poté jsem přidala i na kostičky nakrájenou slaninu a opékala do zlatova. Ke kuskusu jsem přidala vajíčko, opečenou zeleninu se slaninou a rozdrobila nivu - ne celou. V zapékací misce jsem vše promíchala a na povrch nadrolila zbytek sýra a dala zapéct do trouby zhruba na 15-20 minut na 200°, plus dalších 5 minut jsem pekla pouze ze shora, aby se vytvořila kůrčička.


A myslím, že tenhle fofrrecept se zařadí mé stálice a v častých obměnách si ho ještě mnohokrát připravím. A jaká úprava kuskusu je vaší oblíbenou? :-)

10 komentářů:

  1. Vypadá to moc pěkně..:) Škoda, že na koleji nemám něco na zapečení.. Už totiž vážně nevím, co si vařit..:-/ Ale jinak mám nejradši kuskus smíchaný se zeleninou, tuňákem a pestem a nasladko uvařený v mléce s kostkou čokolády.. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam to vypadá moc dobře! :) Kuskus mám nejraději jen zamíchaný s olivami a rúznými druhy sýra, mňam

    OdpovědětVymazat
  3. Kus kus já ráda! :) Zapečený jsem ho teda ještě nezkoušela, ale vypadá to lahodně :).

    OdpovědětVymazat
  4. tak že bych si teda kuskus taky udělala i na jiný způsob, než jen s cuketou a mozarellou? :D ( i když nee že by mě to nudilo :D ) Vypadá to moc dobře :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to krásně, :D před chvilkou sem dojedla kuskus s paprikou a kuřecím masem :)

    OdpovědětVymazat
  6. mnam, vypadá to skvěle, kuskus mám ráda, tak to snad brzy vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  7. Hned jsem uložila do oblíbených :-)

    OdpovědětVymazat
  8. to vypada moooc dobre:)
    http://sienastyle.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
  9. Mňam, tohle určitě vyzkouším :) !

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuju za recept, dopadl moc dobře.:)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!