úterý 25. června 2013

Kuskusové placičky s žampiony a balkánským sýrem

Jsem vážně placičkový maniak. Už je toho mraky, co jsem splácala do placata a plácla na pánev či na plech do trouby. A je mi fuk, jestli tvořím placičky zeleninové (třeba dýňové nebo cuketové) a nebo jiné zhovadilosti naplacato třeba z bulguru a nebo právě z kuskusu jako Vám budu dneska demonstrovat (a jednou jsme doma dokonce i špagetové). Takové placičkování má totiž několik výhod - nezašpiní se při tom moc nádobí (zvlášť pokud jsou pečené v troubě na papíře), nad přípravou se nemusí stepovat kdovíjak dlouho a navíc se to jíst pěkně rukama jako čuně u televize :-D


Potřebovala jsem:
100 g žampionů, asi 3 hrsti kuskusu, 100 g balkánského sýra, 3 plátky šunky, 1 vejce, 3 lžíce bílého jogurtu, sůl

Žampiony jsem očistila, nakrájela na drobno a smíchala s kuskusem a společně zalila horkou vodou - asi stejné množství jako je směsi. Mezi tím jsem si nakrájela sýr a šunku a když kuskus změkl po pár minutách, tak jsem k němu vše ostatní přidala - tzn. šunku, sýr, vejce a jogurt a mírně osolila. Promíchala a už jen na plech pokrytý pečícím papírem kladla placičky. Šoupla jsem plech do trouby na 200° asi na 40 minut a během pečení jsem placičky jednou otočila.


A kdo taky tak rád placičkuje jako jááá? :-)

10 komentářů:

  1. OO,ty vypadjí pěkně!
    Já placičkuju! Nejradši z brokolice:)

    OdpovědětVymazat
  2. jako na zavolanou, válí se mi tu zbytek kuskusu, kterého jsem se v poslední době nějak přejedla, ale tenhle recept určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  3. Wow, ty bych si dala z fleku. :P

    OdpovědětVymazat
  4. Placičky všeho druhu mám moc ráda :) Ty tvoje vypadají krásně, balkánský sýr jsem si teď oblíbila, když mám chuť na slané, spolehlivě ji zažene :D

    OdpovědětVymazat
  5. ooooooo to vypadá dobře (ještě aby ne, když je tam kuskus:D), zapisuju a co nejdřív zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  6. ukládám si do svých receptů!! :) taky jsem placičková, tyhle musím vyzkoušet :D

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!