úterý 4. června 2013

Téra cvičí, dřepuje a o tom všem obsáhle žvaní

Dnes jsem se do svého blogového rybníčku rozhodla vhodit další článek tentokrát o něčem naprosto divném pro takového lenocha jako jsem já - o cvičení. Ale hned zprvu upozorňuji, že ode mě nesmíte čekat žádné odbornosti, spíš se s vámi chci podělit o svém zapálení, odhodlání a o tom, u čeho se třeba zpotím jako vrata od chlíva...

Začnu asi tím, o čem se teď mezi námi děvčaty mluví až nějak dost často jak jsem si stačila všimnout a to jsou různé výzvy, nejčastěji 30tidenní. Mě většinou na žádné takové opičárny neužije, nejsem ráda moc organizovaná a tak. Ale jednoho odpoledne jsem se nějak šprajcla a řekla si, že když všichni tak nadšeně dřepují, tak proč bych taky nemohla. Bez nějakého velkého pozdvižení (přece o tom nebudu někde vykládat, co když to vzdám - tak budu vypadat jako lůzr :-D) jsem se pustila do třiceti dnů strávených v podřepu. A musím říct, že na to, jak jsem vždycky dřepy nesnášela a jak mě po prvních pár dnech bolela zadnice, že jsem ani sedět nemohla, tak jsem moc ráda, že jsem se do toho plánu tak neplánovaně pustila, poněvadž mě to konečně donutila cvičit denně. A jaků se cvičením nakupené endorfiny hromadily, tak už jsem se ke cvičení nemusela tak přemlouvat a stalo se něco neuvěřitelného - já se na něj začala těšit! Co bych vám o celé té výzvě ale dlouze vyprávěla, určitě jste to už leckde zahlédly - zkrátka začínáte dřepovat na padesátce a postupně se počet přidřepnutí zvyšuje, až se posledního dne zmoženě vyškrábete na nohy z dvoustéhopadesátého dřepu. 

zdroj

Já s celou touhle obštrukcí začala už koncem dubna, takže teď už mám pár dní štastně po (a rozhodně nekončím a dřepy zařadím i teď do svého lopocení). A moje pocity? Bylo to lepší než jsem čekala, fakticky. Když už jsem si přesný rozpis napsala do diáře, bylo to pro mě vždy dostatečným motivem zvednout tu zadnici ze židle a jít sebou trochu mrsknout. A když už jsem byla v tom cvičením úboru (teda žádné jarmilky ani trenky s lampasem),  tak se přece neodbudu pár minutami. Bez zahřátí a malého rozcvičení to "nepla". Dál jsem k dřepům zařadila i jiné cviky a podle nálady je obměňovala. Byly to hlavně různé poskoky, sedy-lehy nebo zvedání nohou (ať už jedné nebo obou naráz) v leže, zkrátka co se mi tak chtělo. Většinou jsem všeho dělala tak kolem stovky nebo třeba polovinu z aktuálního počtu dřepů (např. při 250 dřepech 125 sedů lehů, chápeme, že jo :-)). No a na závěr samozřejmě pořádné protažení, protože bych jinak ani z postele druhého dne vstát nemohla.






omluvte mrzkou kvalitu mých nejapných animací, ve kterých jsem se jen snažila demonstrovat pár cviků

A když nemám dost vlastních nápadů, jak hejbnout zadkem, sáhnu po tabletu a zapnu aplikaci Nike Training Club - to je ale tuze dobrá věc, vám povím! S tou si ráda zacvičím už od zimy, co jsem si ji nejspíš v záchvatu nějaké zimní přežíračky stáhla :-D K dispozici je tu mnoho šikovných sestav, ať už chcete protáhnout celou kostru (třeba po 30 nebo 45 minutách včetně zahřátí a protažení) či třeba jen posilovat určitou část těla (po 15 minutách). U každého cviku si můžete zapnout video, u cvičení běží přesně čas stanovený pro daný cvik, vše hezky vysvětleno, prostě žůžo...


A výsledky? Kromě báječného pocitu, který vždycky celá uřícená, rudá a splavená po cvičení mám, jsou to určitě i změny na postavě. I když se blíží léto a třeba se i vydám někdy k vodě (i když to zní teď jako nějaké sci-fi pominuli, že je vody teď kolem nás až nějak podezřele moc), tak stejně nějak dvakrát moc netoužím mít neustále kolem pasu ten plovací kruh! A dělá mi velkou radost, že se mi ho daří setřást :-) Snažení se tedy určitě promítlo do boků i břicha a rozdíl je znát i na zpevnění stehen a nohou celkově. 

A co říci závěrem? Hodilo by se třeba něco jako "vstávat a cvičit", ale co bych vám nařizovala... Jen vám můžu na holej pupek přísahat, že se budete hned cítit o mnoho líp a paradoxně určitě získáte i kupu energie. Komu by se v tomhle chmurném počasí nehodila, že?

Na to, že se mi do tohohle článku ale vůbec nechtělo, protože se pořád nemůžu zbavit dojmu, že všichni musí být rad ohledně cvičení úplně přesyceni a navíc jsem sklouzla k poměrně chaotickému nicneříkajícímu článku, tak jsem to stejně sfoukla až nějak moc obsáhle. ...

No a co Vy, jak cvičíte, co cvičíte? Všechno mi to povězte :-)

20 komentářů:

  1. Teri tak ty animace jsou druhá nejdokonalejší věc potom, co jsem včera úspěšně složila státnice!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hohooo, tak to to ti převelice gratuluju! :-) A animovanýma rukama ti tleskám nad hlavou :-)))))

      Vymazat
  2. Už si fakt musím pořídit ten chytrý telefon (abych byla taky chytrá,žejo:D), protože taková aplikace by se mi hodila :)
    Co se týče cvičení, tak mám naštěstí svědomí čisté, ale všechny takové články si ráda přečtu, obzvlášť u Tebe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty ho musíš mít přímo nejčistší :-) No můj telefon by ji taky nepřelouskal, je taky pořád ještě hloupej :-D

      Vymazat
  3. Dřepovou výzvu se taky snažím pokořit :-) A kromě toho cvičím i podle videí Tiffany Rothe na youtube, mám o nich i nachystaný článeček, a taky se mi zdá, že pomaličku začínám vidět výsledky :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný článek, Terko. I když se píše na monha blozích o cvičení, tak mně to nevadí, spíš je to inspirace a motivace. Já cvičím podle youtube, nejraději mám kanál Popsugartv a dřepovat jsem také začala (už podruhé, poprvé to ale ztroskotalo kvůli častým služebkám). Takže já jdu skočit do tepláků a šups cvičit. :)
    Mimochodem žádného kruhu kolem tvého břicha jsem si nevšimla. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, snad si měla příjemnou chvíli u cvíča :-) Tak ať se napodruhé zadaří...

      Vymazat
  5. Gratuluju k úspěchům Terko :). I já podlehla davu a začala cvičit a jíst trochu více zdravě. Teď jsem tedy nemocná, takže jsem včera a předevčírem svou 30ti denní dřepovou výzvu vynechala.. :( ale dnes jsem si dala 105 a zase jsem na to najela. Snad také vydržím :).

    Život malé Marti

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-) Já bych neřekla, že to dělám kvůli davu (jestli to teda tak vyznělo :-)), ale hlavně kvůli sobě - dřív jsem se donutila cvičit tak 2x to týdne a ne tak často, díky rozpisu jsem si jen vlila do žil trochu řádu, no :-) Tak ať tě to taky baví :-)

      Vymazat
  6. Tak ty animace jsou nej. Bohužel mne chytlo pečení i konzumace, což známená, že se musím začít více hýbat. Fakt jsou ty dřepy tak dobrý? Asi se do toho pustím a budu to mít akorát do dovči :-) děkuji za takový článek! Promiň, ale lepší než recepty na koláče....peču nyní další.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to znám, dneska jsem zrovna taky pekla, když jsem měla chvíli volna od učení, už se mi po těch rukách od těsta stýskalo :-) A ty dřepy fakt utekly vždycky jako voda, pustila jsem si u toho vždycky něco v telce a za pár minut jsem měla hotovo. Jen nevím, jestli bych viděla takové pokroky na postavě, kdybych si k tomu aspoň nepřidala pár těch poskoků a sedů-lehů, ale ty nohy se mi zpevnily, to jo :-)

      Vymazat
  7. Animace jsou super:D A vážně máš u cvičení rudou rtěnku?!:D Jinak s dřepováním jsem začala taky, ještě jezdím na rotopedu (dokud je hnusně, pak hurá ven na kolo) a občas si zacvičím pár cviků, aby se neřeklo...mě to prostě pořád nějak nebaví, ale odraz v zrcadle při zkoušení plavek mluví jasně, bohužel :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasne, rudou rtenku a porad se smeju :-D Taky uz se tesim na kolo... A rekla jsem si, ze si nove plavky muzu koupit, az z nich nebude nic pretekat :-D

      Vymazat
  8. Tak animace jsou bezkonkurenční!!! :))
    Já jsem také dřepovala, chtěla jsem se tě zeptat, aplikaci jsi stáhla zadarmo na androidu? :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Terezko, při mé spotřebě čokolády teď co se státnice neúprosně blíží se začínám bát, že budu potřebovat nějaký podobně intenzívní program. Jinak mě zcela ovládla jóga, jak víš a taky máme s přítelem ještě nevychozené vstupy do bazénu, takže hned jak tohle debilní období skončí, jde se plavčit!

    OdpovědětVymazat
  10. Ty animace jsou perfektní! :D

    L.

    OdpovědětVymazat
  11. Tu squad výzvu jsem už někde viděla, ale bylo to na FB a s obrázkem nějaké extra vymakané slečny. Osobně se spíše chystám nejdřív na zumbu a když mi to půjde tak pak zkusím něco těžšího. Potřebuji zhubnout trochu víc :(

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!