středa 3. října 2012

Jablečný páj


Taková výslužka podzimních jablek přímo z dědovy zahrádky, to je Vám panečku materiál, který si zaslouží péči! A pro mě se stal motivem vyzkoušení toho slavného amerického koláče. A pro takovou příležitost jsem sáhla po své minikuchařce plnou sladkých receptů v angličtině přímo od kamarádky ze Skotska. Kupodivu jsem se v záplavě anglických slovíček neztratila a po anglicku připravovala koláč takto:
 
Použila jsem:
těsto: 350 g hladké mouky, 90 ml studené vody, 180 g másla,40 g cukru krystal, mléko na pomazání, kokos na vysypání formy
náplň: asi 800 g jablek, skořici, 130 g třtinového cukru, citronovou kůru z půlku citronu


Mouku jsem prosela, smíchala s cukrem a přidala chlazené máslo pokrájené na kousky, prsty hnětla až se hmota podobala strouhance. Potom jsem přidala vodu a zpracovala v jednotné těsto, které jsem nechal asi půl hodiny uležet v lednici. Mezi tím jsem si připravila náplň z jablek, které jsem pokrájela na drobno a smíchala se skořicí, cukrem a čerstvě strouhanou citronovou kůrou. Koláčovou formu jsem vymazala máslem a vysypala kokosem. Těsto jsem vyndala z lednice, rozdělila ho na půl a první půlku vyválela a vložila na dno formy a propíchala vidličkou. Jablka jsem nakladla až po okraj a přikryla vyválenou druhou částí těsta. Okraje jsem potřela mlékem a prsty přimáčkla k sobě, aby se při pečení vrstvy nerozpojily. Pekla jsem ve vyhřáté troubě na 185° zhruba 30 minut.


To Vám byla dobrota, že určitě jeho pečení brzo zopakuji! Těsto totiž překvapivě nebylo vůbec tvrdé ale vláčné, jablečná náplň šťavnatá a celý koláč voňavý třeba i díky citronové kůře. Jooo, tohle ti amíci umí :-)

7 komentářů:

  1. Jéé..nedávno jsem ho v jedné cukrárně měla, byl výbornej. Jen se musím smát, jak to nazývaj uměle pájem:-). Tyhle anglické zkomoleniny mi prostě bijou do očí!

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle koláč miluju, je výbornej. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já podobný dělala nedávno a bylo to vážně výborné :) příště zkusím přidat i tu citronovou kůru :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ježíši! tohle jsem vždycky chtěla zkusit! alespoň teď vím jak ;) :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Bestie!! Je deset a já jdu píct páj :) :) :)

    Lil

    OdpovědětVymazat
  6. tuhle americkou dobrotu jsem taky pekla, a nedávno i sestra:) je výborný, ale už ho péct radši nebudu, je totiž moc návykový a jen stěží jde zůstat u jednoho kousku :D byla bych schopná ho sníst na posezení, a proto doufám že se u nás doma neobjeví, asi bych se neovládla:DD

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!