středa 17. října 2012

Nudle s mákem

Prostě jsem zase jednou zatoužila pořádně si zaneřádit zuby touhle školkovou baštou. A samotná příprava je tak prostá, až jsem si ji alespoň mírně zkomplikovala přípravou domácích nudlí, čímž bylo tohle zdánlivě obyčejné jídlo povýšeno ještě na trochu vyšší stupínek a hned chutnalo ještě o trochu lépe :-) Navíc s novým strojkem na nudle se to nudluje jedna báseň... Ale i bez něj se dá určitě i v klidu vyjít a při válení, válení a válení si alespoň trochu zaposilovat.


Na dvě porce jsem použila:

nudle: 300 g hladké mouky, 3 vejce, 3 lžice olivového oleje
posyp: mletý mák, moučkový cukr, máslo


Z mouky, vajec a oleje jsem připravila těsto, které jsem nechala odpočívat v lednici (minimálně půl hodiny). Potom jsem ho ve strojku rozválela na tenké pláty a z nich vykrájela nudle dlouhé asi 10 cm. Stačilo už jen uvařit ve vroucí vodě krátké dvě minutky. Už jen posypat mákem s cukrem a zalít troškou másla.


A pak už jen pořádně makový úúúúúsměv! :-)

12 komentářů:

  1. Nudle s mákem jsem neměla ani nepamatuju! Zítřejší oběd je tak jasný a těším se až se s plnou miskou vrátím zpátky do dětských let. Díky za tip :-)! Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo viď, já je právě taky neměla už táák dlouho :-) No není zač :-)

      Vymazat
  2. Tak to já už radši bramborové šulánky s mákem :D Než ty nudle :D A bacha na to Téro. Víš, že mák v sobě obsahuje nějaké opijáty, nebo tak nějak? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. šulánky? :-D to jsou jako bramborové šišky? jojo, však vidíš, jak se spokojeně usmívám, viď :-D

      Vymazat
  3. Miluju mák, jsem na něm závislá, mohla bych ho snídat, obědvat, večeřet a stále mi z něj nebude šoufl! :D
    Šokovalo mě, že stačí nudle uvařit jen 2 minuty :O to je ultra rychlé! Skvělý a rychlý oběd, juch :)
    A za tu poslední fotku ti dávám palec hore!!!! :D:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já si vyberu třeba radši povidlovej koláč než s mákem, ale nepohrdám jím :-) Jojo, domácí nudle jsou rychlovka, až na to padlání s těstem :-D Dík :-D

      Vymazat
  4. Já mák tedy nemusím, ale domácí nudle bych si nechala líbit. Mňam!

    OdpovědětVymazat
  5. ta poslední fotka :DDD
    vždycky jsem milovala nudle s mákem, ale ten mák mezi zubama je nepříjemný :D

    OdpovědětVymazat
  6. Yes! Nejlepší fotka s mákem, to už na Tebe asi působily opiáty :D

    OdpovědětVymazat
  7. haha ten úsměv:D
    tohle je moje milovaný jídlo z dětství:) a ten stroj na nudle ti závidím, s takovým bych nudlovala o stošest:D

    OdpovědětVymazat
  8. Fuj fuj fuj...já nesnáším mák...blééé. Snesu ho leda tak na housce nebo tak, kde ho není moc. Ale tohle od malička ráda nemám. Jinak hezká poslední fotka, není nad to si umět ze všeho udělat srandu =)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!