čtvrtek 23. srpna 2012

Koprovka z jogurtu

Komu se jen při pouhém pomyšlení na koprovku zhnuseně krčí nos, tak dnes to nebude nic pro něj. Chápu, že stravování ve školní jídelně může dost poškodit budoucí stravovací návyky, ale mně díky bohu moc jídel jídelna neznechutila (kromě rýžového nákypu a znojemské, to fakt nemůžu). S koprovkou je to těžké, chudáčka ji nesnáší tolik lidí... A já jí přitom mám fakt ráda, ale že u nás doma se nad ní většina ošklíbá, tak mi tuhle, když jsem na ní dostala chuť, nezbylo nic jiného, než si ji prostě uvařit. Už už jsem sahala po zakysané smetaně, ale v lednici jsem si všimla, jak na mě pomrkává smetanový bílý jogurt, čapla jsem tedy po něm a začala improvizovat.

Použila jsem: 1 kelímek smetanového bílého jogurt, trochu mléka, lžičku hladké mouky, svazek čerstvého kopru, ocet, sůl, cukr, lžíce másla, vejce, brambory


V jogurtu jsem rozmíchala lžičku hladké mouky a vlila do rendlíku, trochu naředila mlékem. Přidala jsem koprovou nať a nechala provařit. Velké kusy kopru jsem odstranila, přidala pouze kopr nasekaný a začala ochucovat solí, octem a cukrem, než omáčka chutnala přesně podle mých představ. Nakonec jsem přidala asi lžíci másla pro zjemnění. Podávala jsem s vařeným vejcem a bramborem.


Z velké improvizace se nakonec vyklubal poživatelný oběd, ba i dokonce jsem uspokojila svoje koprovkychtivé chuťové buňky. Čekala bych, že se jogurt srazí, ale nejspíš se nade mnou smiloval. Každopádně jsem na její spořádání nakonec sama nebyla, přítel se přidala s její konzumací mi pomohl...

Tak a teď by mě vážně zajímalo, kolik z Vás má koprovku rádo a kdo jí naopak nemůže ani cítit? :-)

28 komentářů:

  1. Mně třeba koprovka chutná víc než svíčková, takže jsi mi udělala chutě! Není nad kopr z babiččiny zahrádky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem našla stoupence :-) A kopr ze zahrádky už se mi uchovává v mrazáku na horší koprovkuchytivé časy :-)

      Vymazat
  2. Mňám, koprovku miluju :) Ta babiččina se mi ale nikdy nepovedla, vůbec netuším proč, tak mě jedna slečna z netu naučila tu se zakysanou smetanou, lahoda! :) Jinou už nikdy nechci :)

    Jinak mám dojem, že většina lidí říká na koprovku fúj už z principu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás doma se nedělala nikdy a nepamatuji si, že bych jí měla ani od babičky, takže naštěstí jsem neměla laťku z jídelny nastavenou nijak vysoko :-D Jsme hold tvorové mlsní :-)

      Vymazat
  3. Taky koprovku miluju :) vypadá dobře a poslední dobou provokuješ naše chuťové buňky nebo alespoň ty moje :) moc pěkné recepty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bodejď, ještě že víme, co je dobrý, viď? :-) Díky Niki :-)

      Vymazat
  4. aaach, koprovku sice moc nemusím (ale spíš z principu - když ji pak jím tak mi vlastně chutná), nicméně můj přítel ji miluje a vím, že se ji jednou dříve či pozdeji budu muset naučit:DD takže jesli ze mě bude dobrá hospodyňka tak za to budu vděčit tobě.D nevím proč ale jak u tebe objevím recept tak mám hroznou chuť ho zkusit:DD takže se asi i tu koprovku, ke spokojenosti všech, naučím:))a libi se mi nápad z jogurtem:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že Tě moje články takhle poňoukají :-) Já se budu naparovat samou radostí, Tvůj přítel vrnět blahem z Tvé koprovky a Ty budeš úchvatná kuchtička - všichni budem spokojení :-D

      Vymazat
  5. Já si ani moc nepamatuju, že bychom v jídelně mívali koprovku, ale miluju ji! Miluju, miluju, miluju, miluju. Stejně jako křenovou omáčku, která u mých přátel vzbuzuje podobné reakce jako koprovka :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak teď jsi mi připoměla že jsem opravdu dlouho neměla koprovku, musím to napravit. Koprovku mám moc ráda, problém, ale je že jsem jediná z rodiny. Takže na ní vždycky musím někam do restaurace :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mě tu nechuť ke koprovce neznechutila ani tak jídelna, spíš jako školka. Tam jsem ji myslím jednou měla a jak mě do ní nutili a já ji prostě nechtěla, tak mi to nechutnalo a já nyní cítím v rozmezí 10km kopr a zvedá se mi žaludek. Bohužel noo :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na tom úplně stejně!! Akorát mně se ta nechuť ještě umocnila, když chlapečkovi, co seděl se mnou u stolu, teklo nechutně z nosu.. uáá, bléé :/ :-D

      Vymazat
    2. Jéé holky, to jsou teda vzpomínky :-D Nezáviděníhodné...

      Vymazat
  8. Já ji tedy moc nemusím... Takže bohužel na tohle ti dnes neřeknu mňam. Ale v případě nouze a velkého hladu jí sním, jenže jen s kynutým knedlíkem. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Tak já už si ani nepamatuji, jak koprovka chutná, tak dlouho už jsem jí neměla :D Ale mamča dělá kulajdu a tam se vlastně taky dává kopr i zakysaná smetana a tu miluju :)

    OdpovědětVymazat
  10. jé, já koprovku miluju (a chutnala mi i ve školní jídelně), ale doma to taky nejedí, takže už jsem ji neměla věky ... asi též zaimprovizuju :D

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to jsem ani, dámy, nečekala, že se nás takových milovnic kopračky! :-) Díky Vám za Vaše milé komentáře (i když Vám zrovna po chuti není :-))))

    OdpovědětVymazat
  12. Huh... Koprovku nemusím, takže se ani nějak nestarám o to, jak by se dala udělat zdravější, ale nikdy by mě nenapadl JOGURT! :O :D Fakt dobrý nápad ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Mamka jí dělá s knedlíkem. Sice bych se po ní neutloukla, ale nevadí mi. Mnohem radši mám svíčkovou :-))

    OdpovědětVymazat
  14. Já koprovku moc nevyhledávám, ale sestřička ji miluje, tak jí ukážu tvůj recept, ať ji zkusí uvařit pro změnu trochu jinak :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Já koprovku miluju, jenže u nás doma ji nikdo nejí :(

    OdpovědětVymazat
  16. Já teda koprovku miluju a asi si na víkend řeknu mamince :-)

    OdpovědětVymazat
  17. zase ta zpropadená školní jídelna!:D i když Tvoje koprovka byla jistě dobrá, nemůžu si k ní najít cestu...možná jednou, až uběhne několik dalších let od dob školní jídelny:D

    OdpovědětVymazat
  18. ANI CÍTIT! Fakt se mi udělá zle, jen ten kopr citím!! A i přítel ji nemá rád a to už je co říct jako! Takže obdivuji tu menšinu, která koprovku papá =D

    OdpovědětVymazat
  19. Koprovku naprosto miluju! A nejvíc přesně tu kombinaci, kterou jsi uvařila ty - brambory a vajíčko. A úplně nejlepší je to všechno nakrájet na malé kousky, rozmačkat a smíchat. Vypadá to nevábně a chutná božsky!

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!