čtvrtek 9. května 2013

Mrkvovo-zázvorový krém

Znáte to, jak ten zajíček chodil pořád dokola pro mrkvičkovou zmrzlinu, aby nakonec, když už ji konečně měli, mohl říct jen výsměšně říct: "Ta je ale hnusná, co?". Tak tenhle vtip, který jsme si říkali asi v pěti letech ve školce, teda rozhodně neplatí na tuhle skvělou jarní polévku. Protože když jsem ji včera uvařila k obědu, zaprášilo se po ní v cuku letu.


Potřebovala jsem:

6 větších mrkví, 1 cibuli, 1 stroužek česneku, kousek zázvoru, 1 kostku bio bujónu, sůl, 3/4 l vody, lžíci másla, hrst čerstvé bazalky

Na másle jsem si orestovala cibuli s česnekem a přidala jsem nastrouhané mrkve. Chvíli společně orestovala a pak zalila horkou vodou, přidala bujón, přiklopila a nechala asi čtvrt hodiny povařit. Pak jsem přidala nastrouhaný zázvor (na jemno) a přišlo na řadu mixování - ponorným mixérem jsem rozmixovala na krém, sem tam nechala nějakou kousek, aby měla polévku přece jen nějakou texturu. Před podávání jsem ještě přidala čerstvou bazalku.


A mimochodem teď mě tak napadá, že bych si dala i tu mrkvovou zmrzlinu, asi se na ní brzo vrhu a uvidíme, jestli nedopadnu jako zajíček :-)

10 komentářů:

  1. Pěkný recept , hlavně pro moji mamku :)

    gabulka-lovelygirl.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Krém jsem zkoušela jen mrkvo-brokolicový a byl skvělý, se zázvorem bude určitě taky výborný, vyzkouším :) Díky!

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam, musí být výborná! Někdy určitě vyzkouším, miluju takovýhle polévky♥

    PS: Založila jsem si stránku na fb, budu ráda, když mě podpoříš :) Nikus

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá moc dobře, já bych tam možná ještě nakonec "vprdla" trochu smetany. Uričtě vyzkouším! ;)

    OdpovědětVymazat
  5. mrkvovou polévku jsem taky už párkrát dělala, a asi budu muset znova, protože mi taťka (sama se tomu divím:D) snědl moji cuketovou :D

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá dobře :). Mrkev mám ráda, ale zázvor v koncentrované podobě přílš nemusím..
    Malamacanda.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  7. Jedna z mých oblíbených, musím si jí zase někdy udělat :)

    OdpovědětVymazat
  8. taky ji dělám, je výborná!

    OdpovědětVymazat
  9. Podle fotky to vypadalo jako dynová polevka..tu bych hrozně ráda ochutnala...má krásnou barvičku,ale asi by mi moc nejela.

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!