středa 21. prosince 2011

Pusinky

Pečení cukroví mě vážně baví, vždy si u toho udělám příjemnou atmosféru, odreaguji se a prostě si to většinou užiji (kupodivu se ani tak moc nevztekám jako když něco tvořím v kuchyni jindy). Ale tenhle rok na to nemám vůbec čas, semestr vrcholí a já si mezi učením našla čas na pouhé dva druhy, ale už se nemůžu dočkat, až budu v pátek konečně doma a udělám ještě alespoň nějaké nepečené cukroví. Ale k tomu, co jsem vytvořila naposledy. Nemyslím, že by to bylo něco, co by někdo z vás neznal, možná že mnozí pusinky pečete taky, nebo ne? :-) U nás se na Vánoce nikdy nedělaly a pro mě to vždycky byla taková vyšší cukrářská a jejich přípravy se bála, samozřejmě zbytečně. Byl to takový malý trénink na makronky, které jsou teda určitě složitější a já si pořád nemůžu dodat odvahu k jejich přípravě, ale určitě se k nim také dostanu. Pokud by někoho zajímal recept, tu je....



4 bílky, 70 g cukru krupice, 240 g moučkového cukru -> Bílky vyšleháme v hustou pěnu a přidáme krupicový cukr, prošleháme a přidáme moučkový cukr. Nad párou z hrnce došleháme sníh do tuha až je hmota lesklá a cukrářským sáčkem tvoříme pusinky. Pečeme na 100° asi hodinu než půjdou pusinky lehce odloupnout z pečicího papíru. Dále recept praví slepit je krémem z bílé čokolády, což jsem taky měla v plánu, ale po tom, co celá rodina začala ochtunávat, tak mě přemluvili, abych nic neslepovala a že jich takhle bude alespoň víc.

A když už jsme u toho sněhu, tak přidám fotku, jaký pohled se mi naskytl před chvílí při pohledu z okna. Taky u vás nachumelilo? :-)


A nemůžu se nezeptat, jaké je Vaše nejoblíbenější cukroví? :-)

2 komentáře:

  1. já miluju pracny a vanilkový rohlíčky...a ty pusinky vypadají fakt super =)

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, vy tam máte pěknou pokrývku! :) To my tu máme o něco míň a i tak mě to pěkně ztížilo cestu do školy! :D pusinky bych si dala, mňam! :) a děkuji, nemoci to vyřídím, ale nějak se ji u mě poslední dobou líbí :(

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!