pondělí 12. prosince 2011

Skořicová

Přeji krásné pondělí,

konečně jsem si našla čas a upekla první cukroví. Nemohla jsem se dočkat, až budu rukama hňoucat těsto, kuchyní se poline ta neodolatelná vůně a já si u toho budu broukat koledy. Ráda na náš vánoční  talíř plný výborných kousků od mé maminky přidávám i pár druhů, které vytvořím já. Hrozně mě baví listovat ve vánočních číslech všech časopisů a hledat druhy, které by u nás mohli slavit úspěch. Pro nenáročný začátek jsem vybrala skořicové pečivo, které jsem našla v magazínu Albert. Skořici zbožňuju, přidávám jí, kam se dá a teď nemůžu přestat očuchávat své vlasy, které tímhle voňavým cukrovíčkem načichly :-) Samotné pečení mi zabralo jen chvilku, těsto bylo vypracované raz dva, pomaleji šlo jen "žížalkování", jak jsem proces vymačkávání těsta lisem na česnek nazvala. A pokud byste dostali chuť tuhle dobrotu upéct taky, přidávám i krátký recept.



Potřebujeme: 250 g hladké mouky, 100 g cukru krystal, 2 balíčky vanilkového cukru, 3 lžíce skořice, dva sáčky čokoládového pudinkového prášku, 1 vejce, 200 g másla




Všechny ingredience zpracujeme a buď klasicky vyválíme a vykrajujeme nebo (jako jsem tvořila já) tvoříme lisem na česnek malé hromádky. Pečeme asi 8 minut na 165°. Recept vychází zhruba na dva plechy cukroví.



A jaké cukroví už zavonělo Vaší kuchyní? :-)

6 komentářů:

  1. děkuju ti moc :)
    u nás se nepeče, jen perníčky mamka pekla, ale jinak na to kašlem. jedem na Vánoce k babičce, tam něco bude, ale beztak držíme dietu, tak co bychom se cpaly.

    OdpovědětVymazat
  2. Super :) Seš ale šikulka, my máme jen perníčky a dneska se mamka pustila do oříškových rohlíčků. Těším se až jí budu moct pomáhat. A hubená zase tak nejsem...

    OdpovědětVymazat
  3. tenhle druh chci taky zkusit. :) já jsem zatím s mamkou pekla jen perníčky, snad tenhle týden. :)

    OdpovědětVymazat
  4. U nás asi nezavoní nic.. :D letos bych poprvé ráda něco vytvořila, ale čas mi to nedovolí.. :D tak u babičky to skončí u kupovaného a doma to nechám na mamince.. :D

    OdpovědětVymazat
  5. jo hnedka jsem to musela zkusit, vyborny... dika za napad :-)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!