pátek 16. prosince 2011

Vaječný likér

Zdravím Vás všechny,

přicházím s dárečkovým článkem, který budou v následujících dnech hned nejspíš následovat další. Dnes jsem měla už totiž takový malý Štědrý den, ze Skotska se mi opět na pár dní vrátila má báječná kamarádka a tak jsme si vyměňovaly dárečky. Teď bych Vám ráda ukázala, čím jsem jí mimo jiné obdarovala, třeba by to někoho mohlo inspirovat a využít to jako celkem nenákladný dárek, který ve vánočním čase určitě potěší každý mlsný jazýček. Vaječňák pro nikoho nebude určitě žádná novinka, ale ráda ho připravuji pro své kamarádky (chlap by ho asi příliš neocenil nebo se mýlím?) jako doplněk k dalšímu dárku. A navíc vždy chutnal, takže nejspíš další várka na sebe nenechá dlouho čekat a na svátky ji připravím i pro domácí popíjení :-)


Příprava není vůbec náročná, potřebujeme 5 žloutků, vanilkový cukr, 5 lžic moučkového cukru, 1 konzervu salka a rum.

Nejprve si vyšleháme žloutky s cukrem, recept praví šlehat 10 minut, pak mixér na chvíli zastavit a pokračovat dalších 10 minut. Poté  přidat salko a opět šlehat - čím déle, tím lépe. Pak už jen přidáme rum, toho podle vlastní chuti, s ním pak prošlehat ještě asi 7 minut a hotovo. Už jen nějak hezky nazdobit lahev a dárek je na světě.


Recept jsem použila z vánočního čísla časopisu Gurmet.

A co vy, vaječňák ano či ne? :-)

A ještě Vám ukážu, jakými dárky jsem kamarádku obdarovala...


Co dostane Vaše kamarádka? :-)

9 komentářů:

  1. Páni, tvá kamarádka musí mít radost..! :) Krásné dárečky! Koukám, že voňavka na sebe nenechala dlouho čekat. Já mám pro kámošku také pár maličkostí od kosmetiky, po doplňky.. to je pro kamarádky takové nejvděčnější.. :D

    OdpovědětVymazat
  2. hezké dárečky, takovými bych vůbec nepohrdla. :) ten vaječňák vypadá skvěle. :)

    kamarádka je bohužel v zahraničí, takže až bude v lednu slavit narozeniny, předáme si nějaké drobnůstky. :)

    OdpovědětVymazat
  3. děkuji moc. :) u nás právě poslední dobou ne. ale dodržujeme s jednou babičkou tradici poslání pohlednice. to mě vždy potěší!:)

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, tak to jsi šikovná :) Já kamrádce koupím diář. Ale určitě nějaký krásný ;) Je t praktická věc a mívá toho hodně, tak věřím, že to bohatě využije.

    OdpovědětVymazat
  5. Vaječňák vypadá fajn. Moje kamarádka dostane tělové mléko a lesk na rty. :) Doufám, že si to tady nepřečte! :D

    OdpovědětVymazat
  6. Jé, super dárečky, kamarádka se má, že má takovou super kamarádku :) A k tvému komentáři na mém blogu-já tě mezi čtenáři vidím, tak snad uvidíš i ty moje příspěvky :))

    OdpovědětVymazat
  7. dárečky jsou úžasný a vaječňák je, vlastně už jen byl, výborný,.. děkuju moc :-*

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, tohle množství je na kolik ml likéru? Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak záleží, kolik do toho bouchneš toho rumu :-) myslím, že salko je kolik čtvrt litru, možná víc, nevím přesně teď...

      Vymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!