neděle 23. září 2012

Citronová pěna

Mám moc ráda lehké dezerty, které nestojí příliš námahy ani připravit ani zblajznout a strávit. Přesně taková byla nedávno stvořená lehká pěna (neplést s lehkou děvou) s příjemným citronovým nádechem. K povedenému nápadu mě vedlo jediné - objevení vaničky mascarpone v lednici a dál jsem popadla co bylo zrovna po ruce.

Použila jsem: 1 citron, 250 g mascarpone, 2 bílky, vanilkový cukr, třtinový cukr, mátu


Z dvou bílků jsem si vyšlehala tuhý sníh a opatrně zašlehala i dvě lžíce vanilkového cukru. Mascarpone jsem šlehala s třtinovým cukrem, citronovou šťávou a kůrou a pár nasekanými lístky máty. Opatrně jsem promíchala se sněhem a nechala ztuhnout v ledničce.


Podávala jsem ve sklenkách na dlouhé nožce a řádně vychlazené. Osvěžující dezert hotov během pár minut. Takže pokud máte stejně jako já rádi osvěžující sladké tečky, můžete si stejně bleskově tuhle pěnu vytvořit i Vy a nebo taky néé, jak chcete :-)

7 komentářů:

  1. to bych si velice ráda dala:)
    opravdu je na tom cukru napsáno light?:DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, je :-D Kupujeme ho ve zdravé výživě, je úžasně vanilkový, kam se hrabou všechny vanilinové :-D

      Vymazat
  2. Neplést s lehkou děvou :D Hezké skleničky!

    OdpovědětVymazat
  3. nedokážu si představit jak to chutná.. moc nemusím citronové výrobky.. ale nemuselo by to být špatné! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ne, třeba taková citronová zmrzlina je pro mě naprosté tabu, ale tohle nebylo ani tak kyselé, jen tak lehce osvěžující :-)

      Vymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!