středa 12. září 2012

Foccacia - domácí či kupovaná?

Dnes tu svede souboj foccacia ve dvou různých přípravách - z chlazeného kupovaného těsta a připravená pěkně "růčo fůčo".


Varianta, která je ke koupi v chladícím boxu v supermarketu má jistě své výhody - žádný kvásek, hnětení těsta či čekání na vykynutí, kdepak - stačí jen těsto rozbalit, nemusíte ho válet ani hledat pečicí papír, jen potřete olejem a posypete třeba solí a může se vesele péct. Chuťově není vůbec špatné, naopak docílíte vláčného pečiva s křupavou kůrčičkou. Ale za jednu placku zaplatíte přes 40 Kč.

A tak jsem se rozhodla vyzvat kupovaný polotovar k boji, vyhrnula jsem si rukávy a pustila se do pečení podle následujícího receptu:

Na 3 placky jsem použila: 250 ml mléka, 1/2 lžičky cukru, 1/2 balení kvasnic, 500 g hladké mouky, 3 lžíce olivového oleje, 1/2 lžičky soli


Z vlažného mléka, cukru a rozdrobených kvasnic jsem na teplejším místě nechala vzejít kvásek - asi 20 minut. Potom jsem ho s prosátou moukou, olejem a solí promíchala a vypracovala v tvárné těsto (podle hustoty přidala trochu mouky či mléka). Rozdělila jsem na 3 zhruba stejné díly a rukama vypracovala placky. Potřela jsem je podle libosti olivovým olejem, posypala hrubozrnou solí, parmezánem či potřela pestem a nechala asi 15 minut odpočívat. Pak jsem pekla při 200° než povrch foccacii zezlátl asi 15 minut.


A výsledek? Jsem s ním moc spokojená. Dočkala jsem se totiž chuti, která za nijak velké úsilí tomu věnované určitě stála. Všechny varianty chutnaly výborně, se sýrem či solí se hodí jako příloha, s pestem naprosto s klidem i samotná. Jsem si jistá, že tenhle recept se neztratí a sáhnu po něm určitě brzy znovu. Třeba dnes, kdy čekám návštěvu a stále váhám, jaké občerstvení připravit....

8 komentářů:

  1. určitě tvůj recept zkusím:) foccaciu jsem ještě nikdy nejedla, a navíc vypadá opravdu lákavě:)

    OdpovědětVymazat
  2. ja som tiež ešte foccaciu nejedla, ale vyzerá skvele a pritom nie je moc zložitá, zaujímavé by bolo ešte porovnanie cien, že keď kúpená stojí 40 koľko výjde kus tej domácej :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem právě ani nepsala, protože na tu jednu placku je to v porovnání s kupovaným určitě do 10 Kč jestli ne ještě míň, nevím přesně, kolik stojí mléko - ceny si vůbec nepamatuju :-D

      Vymazat
  3. nejedla som ale vyzerá to super :))

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem nejedla a určitě vyzkouším! :)

    OdpovědětVymazat
  5. O víkendu vyzkouším a určitě si ji udělám do práce jako přílohu k něčemu. Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  6. Díky holky, je to fakt hotové raz dva, takže jedině doporučuju :-) Dneska jsem je dělala znova a navíc se zkaramelizovanou cibulí a sýrem a taky to nebylo vůbec marné :-)

    OdpovědětVymazat
  7. já to taky ještě nejedla a co víc, ten název slyším poprvé :DDDDD

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!