neděle 9. září 2012

Jogurtový koláč s medem a mandlemi v karamelu

Je tomu pár dní, co moje maminka oslavila svůj svátek. A já když jsem přemýšlela, čím sladkým bych ji mohla potěšit, vzpomněla jsem si, jak moc ji chutnal obyčejný bílý jogurt s medem posypaný oříšky, který jsem ji nedávno připravila ke sváče. A tak jsem se rozhodla v podobném duchu upéct i jednoduchý koláč a začala jsem vytvářet podle vlastní fantazie...

Použila jsem:
slabý korpus: 2 lžíce ovesných vloček, 2 lžíce celozrnné mouky, 2 lžíce třtinového cukru, 1 vejce, 2 lžíce másla, 1 lžička jedlé sody
náplň: 500 g bílého jogurtu (obsah tuku 3%), 2 vejce, 5 lžic medu, lžice vanilkového cukru light, lžice kukuřičného škrobu
posyp: 120 g mandlí, 4 lžice třtinového cukru



Suroviny na korpus jsem spojila včetně změklého másla a rozetřela do slabé vrstvy na pečícím papírem vyloženou formu. Nechala jsem péct asi 5 minut na 200° a nechala chladnout, zatím jsem si připravila náplň z jogurtu, vajec, medu a škrobu, kterou jsem vlila na korpus a nechala péct v troubě asi 50 minut na 150° do té doby, než okraje zezlátly a prostředek se stále mírně chvěl. Poté jsem nechala zchladnout a připravila si mandle. Zalila jsem je horkou vodou, oloupala a nasekala na kousky. V pánvi jsem si z cukru nechala rozpustit karamel, přidala mandle a nechala opražit. Pak už jen posypala koláč a nechala uležet v lednici.


Spojení těhlech pár jednoduchých surovin se ukázalo jako celkem dobrá volba, i když jsem zvolila odlehčenější verzi, místo klasického řeckého jogurtu s obsahem tuku 10% jsem vyzkoušela obyčejný 3%ní a dort držel stejně dobře. Takže pokud máte rádi stejně jednoduché kombinace, můžu Vám jen přípravu tohohle snadného dezertu jedině doporučit :-)

13 komentářů:

  1. Právě jsem umřela, tohle musí být tak dobré! :O

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá úžasně, určitě někdy vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé, díky za další tip, nevím, kam na to pořád chodíš :-)

    OdpovědětVymazat
  4. och to vypadá nááádherně!!!

    OdpovědětVymazat
  5. to vypadá výborně :-) to musela mít maminka radost, takové dorty já můžu a přitom nejsou tak tučné jako klasický cheececake, kde se dá hodně tučný sýr...

    OdpovědětVymazat
  6. Obdivuji, jak dokážeš sesmolit vlastní recept, tipnout si, kolik čeho tam máš dát, a nakonec se ti to vždycky povede. :) Vypadá fantasticky, snad mamince chutnal :)

    OdpovědětVymazat
  7. vůůbec se mi nesbíhají sliny! chci Tě domů :D

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, to vypadá výborně. :) Ty jsi opravdu šikulka!

    OdpovědětVymazat
  9. achjo, proč já na to koukám večer?:D
    vypadá úžasně!:)

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá to krásně, jak tak pročítám ty tvoje recepty, sbíhají se mi sliny, zachvíli nebudu vědět, co upéct dřív :D

    OdpovědětVymazat
  11. mmm...na tolik dobrot tady koukat takhle po ránu :D

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!