úterý 25. září 2012

Karamelová bomba

Tak dlouho do mě přítel hučel, abych mu dort, který si vyhlédl v nějakém časopise, udělala, až jsem nevydržela, přimhouřila oči nad tím, že je to vlastně jedna velká kalorická bomba a pustila se do tvoření, které doprovázelo hned několik patálií. Tak třeba v Tescu neměli karamelové Salko. Řekla jsem si: "Nevadí, ve špajzu jsem zahlédla klasické". Po příjezdu domů se to seběhlo tak rychle, že přítel strhl etiketu a už se plechovka 4 hodiny vařila v hrnci, aby obsah zkaramelizoval. Druhý den bylo vše připravené k jednoduchému finiši, návštěva za dveřmi, ale ejhle - obsah plechovky nebyl ztuhlý a už vůbec ne karamelový - plechovka ve špajzu byla totiž neslazená. Ale vyřešili jsme to oklikou přes zkaramelizovaný cukr a následného přimíchání neslazeného kondenzovaného mléka - proč to totiž dělat jednoduše, když to jde složitě, že? Jooojoo, to je tak, když je blondýna zase jednou ve formě...

Použila jsem: balení karamelových sušenek Lotus, asi 4 lžíce másla, hrnek cukru, plechovku neslazeného kondenzovaného mléka, 2 banány, 500 ml smetany ke šlehání


Sušenky jsem rozmixovala společně s rozehřátým máslem a vyložila do formy a asi na 200° pekla zhruba 7 minut. Cukr jsem na pánvi nechala zkaramelizovat a když se karamel táhl, přidávala jsem po malých dávkách kondenzované mléko, až se směs zredukovala v hustou omáčku, kterou jsem vlila na sušenky a banány. Nakonec jsem dort potřela šlehačkou.


 Ale cooo, dort byl nakonec moc dobrý, i když i ta šlehačka se nakonec roztekla a takhle na fotce vypadá mírně nechutně. Ale hostila jsem jím zrovna tak ohleduplné strávníky - třeba můj strýček si poručil nášup a odevzával pečlivě vyblízaný talířek :-)

13 komentářů:

  1. Panejo, ty mi ale děláš po ránu chutě... vypadá to úžasně, jako vždy :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty seš prostě šikula obecná! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně to vypadá! :) možná kdybys do té šlehacky dala stužovač, neroztekla by se :) ale to je jedno, hlavní věc, že to chutnalo! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to já vím, ale zrovna taky nebyl "na skladě" a koupit jsem ho před tím taky zapomněla - klasika :-D

      Vymazat
  4. Mňam, tak to bych si dala! A vůbec nevadí, že se šlehačka roztekla - na chuti to určitě neubralo :-)

    http://andy-and-her-weight-loss-journey.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle bude až moc velká dobrota, to nesmím ani koštnout. Bych se pak těžko ovládala:-D

    OdpovědětVymazat
  6. moc hezký blog.. ty lotus sušenky jsou výborný :))

    zvu tě k sobě na giveaway.. onlygirlnn.blogspot.com budu moc ráda když se zúčastníš a staneš se mou čtenářkou :) na tvém blogu určitě nejsme naposledy, moc mě zaujal :))

    OdpovědětVymazat
  7. Ty jsi ale hodná na přítele!! :)) miluju banánovo karamelové dorty!

    OdpovědětVymazat
  8. to vypadá tak neskutečně nezdravě dobře! :)) moje mlsné já po tom touží :DD

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!