úterý 19. března 2013

Celozrnné knedle se "zelím" z červené řepy

Dnes si spolu smlsnem na knedlích, berete? Ta naše česká kuchyně je stejně taková bašta, po které sice nezatoužím nijak zvlášť často, ale když už... Tak se chutím prostě neubráním a už vymýšlím, jak to vymňouknout tak, abych se nemusela po "o" svalit na gauč a trávit na něm celé odpoledne ve snaze strávit ten obří šutr, který mi po těžké flákotě leží v břiše. Ale musím se přiznat že takováhle odlehčená verze knedlo - "zelo" - postrádajíc vepřo už se směle zařadila k mým všednodenním obědům, protože je to velká dobrota. Ukuchtit knedle vlastně není zase taková věda, jak by se dalo čekat (dříve se tu už objevili recepty na knedlíky bramborové nebo chlupaté - a s nimi je to mimochodem též výborné) a navíc jsem si tohle falešné zelí z červené řepy moc oblíbila, protože pokud se řepa nerozdusí až úplně do měkka, tak stejně tak krásně křupe a co je na tom nejlepší - břicho se nepromění v balón takových rozměrů, že už už jen k němu připnout košík a vyrazit k nebesům :-)


Potřebovala jsem (asi 2 porce):
knedlíky: 1 celozrnnou bagetu (nebo 2 rohlíky), 1 vejce (žloutky a bílky zvlášť), mléko, sůl + máslo na vymazání hrnků
"zelí": 1 červenou řepu, menší cibuli, bobkový list, sůl, cukr, ocet (vinný), olej + voda na podlití
+ pár plátků libovější slaniny a cibuli navrch

Cibuli jsem nakrájela na drobno a na oleji ji mírně osmahla. Červenou řepu jsem oloupala a nakrouhala na struhadle na hrubo a přidala na cibuli a krátce společně opékala, poté podlila horkou vodou (nejprve raději méně, pokud se voda vyvařila, tak jsem přidala), přidala asi 4 bobkové listy a nechala dusit. Asi po čtvrt hodině bylo hotovo, zbývá jen dochutit podle vlastní libosti solí, cukrem a octem a vyndat bobkové listy.

Pečivo (nejlépe starší) jsem nakrájela na kousky a zalila mlékem - ale ne tak, aby bylo celé ponořené a "rozblemclo se", ale spíš jen tak navlhčilo. Přidala jsem žloutek a nechala chvíli uležet, mezí tím jsem si vyšlehala sníh z jednoho bílku a přidala k pečivu. Osolila a zamíchala. Pokud je těsto tvárné a pevné lze ho vytvarovat do kuliček a uvařit v páře (po uvaření rozkrojit, nechat "vypářit" a podávat) nebo pokud je tekutější, tak ho vlít do hrníčku (zhruba do 3/4) vymazaného máslem a dát vařit do hrnce s vroucí vodou (aby voda sahala minimálně do poloviny hrníčku). Vařila jsem je tak asi 25-30 minut.

Navíc jsem si osmahla cibulku s trochou slaniny, kterými jsem posypala knedlíky a společně všechno spokojeně spořádala.


No a teď mě, vážení, prosím omluvte, při psaní tohoto článku jsem dostala ukrutný hlad a běžím si uklohnit večeři   :-)

6 komentářů:

  1. mm vypadá to dobře, snad konečně přijdu na chut červené řepě která mi nejede :D

    OdpovědětVymazat
  2. taky děláme knedlíky v hrnečkách, ale podle jiného receptu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, děláme knedlíky podobně! :) Jen tedy červenou řepu nemusím a to jsem se vážně snažila přinutit se mít jí ráda! :D

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!