neděle 17. března 2013

Špenátový koláč a losos k němu

Snad takhle při nedělním dopoledni nepohrdnete, když na místo nějakého svátečního oběda naservíruji jen jeden úplně prostý recept o pár surovinách, minimálním úsilí, ale za to s nechybějícím pošmáknutím. I když ráda připravuji na všechny různé koláče těsta domácí, někdy prostě není času nazbyt a občas sáhneme i po kupované verzi třeba listového těsta, navíc já se musím přiznat, že čas od času si ho dám fakt ráda :-)


Potřebovala jsem:
balení chlazeného listového těsta, čerstvý listový špenát, půl balení uzeného tvarohu (tuze dobrá věc zakoupena v Lidlu), jarní cibulku, česnek, 30% eidam, 2 vejce, olivový olej, kousek másla, lososa,  a sůl a citronový pepř na jeho ochucení.

Nakořeněného lososa jsem s pár plátky másla zabalila do alobalu a dala péct do trouby na 200°. Listové těsto jsem vyložila do koláčové formy, pokryla pečícím papírem, posypala fazolemi na pečení (aby se těsto při pečení příliš nenafouklo) a dala asi na 10 minut péct k lososovi. Mezi tím jsem si nakrájela cibulku a česnek a dala opékat na pánvi na kapce oleje. Po osmahnutí jsem k nim přidala čerstvý špenát a nechala jen tak chvíli prohřát, aby zcela nezvadl, a stáhla jsem pánev z ohně. Po chvíli jsem přimíchala dvě vejce a rozdrobila uzený tvaroh. Z předpečeného těsta jsem sundala fazole a pečící papír a vlila špenátovou směs, posypala ještě trochou sýra a dala zapéct do trouby ještě asi na 20 minut než okraje zezlátly. Potom jsem vytáhla z trouby, zkontrolovala, že i losos už je dostatečně upečený a společně podávala.


A taková slušivá příloha k rybce je na světě. A příště si upečeme třeba zase něco sladkého.... Krásnou neděli :-)

12 komentářů:

  1. velice podobný koláč jsem nedávno dělala, všechno se špenátem mám moc ráda, máš ho krásný, povedl se Ti! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já moc nemám ráda na takové koláče listové těsto, viděla bych tam spíš křehké a bylo by to dokonalé :) Ale na druhou stranu s tím pak je mnohem víc práce no....:)

    OdpovědětVymazat
  3. Já tedy listové těsto miluji! A v kombinaci se špenátem a losem je úplně boží :)

    OdpovědětVymazat
  4. Špenát mi nechutná, ale musím uznat, že to vypadá moc dobře.

    OdpovědětVymazat
  5. aaah! miluju špenátový quiche :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to dobře, musím taky vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
  7. mňam, listové těsto mám moc ráda, nejradši bych ho jedla denně ve všech podobách ! :D... ale to bohužel moc nejde no :/

    OdpovědětVymazat
  8. téda, ty vždycky přijdeš s něčím zajímavým :))

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!