pátek 1. března 2013

Sladká rána snídaňová

Snídaně? Jedině na sladko (vyjma občasných podivných chutích zahnaných většinou míchanými vajíčky). Mimo to by takový ideální start dne měl být i v cuku letu připravitelný, s minimem zašpiněného nádobí a hlavně po chuti mému mlsnému jazyku! A že jsem si v posledních ránech zase dopřávala skvělých dobrot, zvu Vás na ně též se mnou :-)

Švestkovo-čokoládová kaše sypaná kokosem

Ovesné kaše jsou pro mě naprostým základem a na snídaňovém repertoáru se objevují velmi často. Nedávno jsem však zkusila kombinaci pár jednoduchých surovin, který mám fakt ráda a skvělá bašta byla na světě.

Připravila jsem ji půl na půl z jemných ovesných vloček a krupice a díky tomu byla kaše krásně jemná. Přidala jsem čtvereček hořké čokolády, trochu kakaa, sušené švestky, rozmačkaný banán a navrch posypala kokosem.

Kokosové lívance

Všichni dobře víme, že stačí začít ráno voňavými teplými lívanci a den je hned o několik odstínů růžovější, ne? :-)

Těsto jsem si připravila z rozmačkaného banánu, půl lžičky kypřícího prášku, vejce, asi dvou lžic celozrnné mouky, stejného množství kokosu a podle potřeby jsem těsto doředila mlékem. Na talíři jsem si lívance jen dozdobila bílým jogurtem a datlovým sirupem.


Ovocné smoothie a vše tomu podobné

Mixuju, mixuješ, mixujeme - aneb ponorný mixér ohulím na plné kule a do sklenky sázím všechno oblíbené ovoce do přijde pod ruku. Základem je většinou banán, pak už přidávám klidně i trochu směsi lesního ovoce nebo jahod z mrazáku či nějakou tu sušenou slívu, ředím mlékem, bílým jogurtem nebo přidám i třeba trochu tvarohu - lžičkou se to taky dobře "bagruje" :-) A nedávno jsem i vyzkoušela oranžové mrkvovo-pomerančové smoothie na poňouknutí od Lucky z delicious blogu a to je vám panečku báječný start dne!


Když je napečeno

A jak se to panečku vstává, když si hned po zazvonění protivného budíku vzpomenete, že v kuchyni vlastně vyčkává upečená voňavá buchta z včerejšího odpoledne... To vyskočím jako čamrda a upaluju si ji zbagrovat společně s porcí bílého jogurtu nebo hrnkem mléka se skořicí. Variant je jistě nespočetně, já v poslední době zatoužila po letně vonícím tvarohovém koláči, který jsem Vám ukazovala už vloni a málem bych zapomněla, jak moc dobrý byl  - úplně mě jím oválo jaro :-)


A co jste dnes posnídali Vy? :-)

5 komentářů:

  1. Dnes (jako vždy) jogurt, müsli, banán a jablko:)

    OdpovědětVymazat
  2. Miluju kašičková rána :) A ta tvoje švestková kaše vypadá skvěle a určitě i tak chutná, určitě ji vyzkouším, protože švestky jsem do kašiček zakombinovat ještě nezkusila :)

    OdpovědětVymazat
  3. ráno je prostě nejlepší část dne ( a ano, to i když vstávám třeba o půl 6 :D ), už aby bylo zase!:D

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem dnes měla makový závin od skorotchýně a byl moc dobrý :-) Ale jak se tak dívám na tvoje snídaně, klidně bych posnídala ještě jednou něco z tvých dobrot, vypadají úplně skvěle!

    OdpovědětVymazat
  5. Jj snídaně je základ, od té doby co pořádně snídám si připadám víc plná energie! :) Lívanečky vypadají moc dobře :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!