úterý 26. března 2013

Koláč s červenou řepou a kozím sýrem

Brrrrr! Zatím co si vyženu zimu vlezlou až hluboko za nehty a pořádně oslavím, že mě dnešní ukrutně nechutný vichr neodfoukl, podělím se s Vámi raději o skvělý koláč, který jsem nedávno vyzkoušela. A ano, opět mu vévodí červená řepa, prostě jsem si ji oblíbila a cpu ji teď, kam se dá. A musím říct, že u tohoto koláče to byla opět trefa do černého (tedy doslova červeného), protože s kozím sýrem si prostě náramně rozumí, no a já se musím přemáhat, abych koláč nezblajzla do posledního drobečku :-)


Inspirací na povedené těsto mi byl tento recept 

Potřebovala jsem:
náplň: 1 cibuli, 2 stroužky česneku, 2 červené řepy, lžičku cukru, lžíci balsamica, sůl + kozí sýr
těsto: 125 g celozrnné mouky, 125 g bílé hladké mouky, 150 g bílého jogurtu, 5 lžic olivového oleje, sůl

Nejprve jsem si připravila těsto jednoduše smícháním a propracováním všech surovin. Zabalila jsem ho do folie a uložila do ledničky. Potom jsem si nahrubo pokrájenou cibuli a na drobno krájený česnek osmahla na oleji na pánvi. Přidala jsem nahrubo nastrouhanou červenou řepu (syrovou) a společně opékala. Podlila jsem trochou vody (tady by se tak hodilo červené víno, ale bohužel jsem zrovna žádné po ruce neměla) a nechala asi 15 minut dusit. Posypala jsem cukrem, osolila a přidala balsamico a nechala zchladnout. Těsto jsem si vyválela do kulata a vložila na plech, pokladla náplní a mírně přehla okraje. Přidala jsem pokrájený kozí sýr a dala péct do vyhřáté trouby na 200° asi na 30 minut. Skvělý byl ještě teplý, ale stejně tak i na studeno.


No a já po zbytek dne nemíním dělat nic jiného než pít hektolitry horkého čaje a lupat bublinkovou folii na zklidnění po dnešním "nasíracím" dni. Co Vy? :-)

23 komentářů:

  1. Zní to zajímavě :) asi to zkusím teď o prázdninách, protože jsem nikdy nic podobného nejedla a jsem zvědavá :) děkuji moc za tip :)*

    OdpovědětVymazat
  2. červenú repu absolútne milujem! a tvoj recept je len ďalšia možnosť ako ho pridať do jedálníčka ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já též, určitě ji brzy narvu do něčeho dalšího :-)

      Vymazat
  3. Hmm, máš báječné recepty, pokaždé nad nima slintám.. budu se muset dát do pečení! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Koláč vypadá skvěle :) Zrovna tu červenou řepu mám, tak hledám pro ni využití :) Jen ten kozí sýr nemám.. tak buď nějaký seženu nebo použiju jiný

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle byl zrovna z Lidlu, ale určitě to bude dobré i s jiným, ne tak výrazným :-)

      Vymazat
    2. To jsem ani netušila, že v Lidlu mají kozí sýr :) Tak to někdy mrknu :)

      Vymazat
  5. vypadá krásně a láká mě, i přesto že mám ještě pořád z řepy strach:D
    přiznám se, že kozí sýr jsem ještě nikdy nejedla, ale mám v plánu to napravit - chutnat mi bude určitě, protože není sýr, co by mi nechutnal :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt neměj, tohle jako sterilovaná řepa nechutná, ale nechci tě navádět :-D

      Vymazat
  6. To vypadá sakra dobře :) Díky za typ ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Ten vypadá božsky! Červenou řepu miluji a sýry taky. A zrovna jsem i na nějaký takpový koláč měla chuť. No pokud koupím řepu, tak ho dna zkusím! Ještě že jsou ty velikonoční prádzniny za chvíli, aspoň na to bude čas :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zrovna dneska povečeřela podobný se špenátem, takové koláče taky můžu :-)

      Vymazat
  8. vypadá to fakt moc dobře!:) na první pohled jsem myslela, že to je z ovoce:D)

    OdpovědětVymazat
  9. Já už jsem řepu pěkných pár let nejedla a vůbec si nedokážu představit jak může chutnat, ale tenhle koláč vypadá moc dobře, že to možná i ozkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji taky pořádnou dobu vůbec nejedla, což byla teda pěkná kravina :-)))

      Vymazat
  10. Moje mamka má moc ráda červenou řepu, asi by se jí tenhle recept dost líbil. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Týjo, řepu a kozí sýr mám fakt ráda, ale ještě mě nenapadlo to dát dohromady, dobrý tip!:P

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!