pondělí 4. března 2013

Lívance z červené čočky

To si jednou takhle jedu už před obědem ze školy ve vlaku plném důchodců (kdo jiný by se taky harcoval osobákem po vesnicích o půl dvanáctý, že jo :-D) a kručí mi v břiše, protože sváču už jsem ze samé nudy zchramstla už ve škole. "Už jsem dlouho neměla čočku", vzpomínám. "Šla by z čočky upéct buchta? No co by ne, když to jde z fazolí..." (tahle bláznivá myšlenka mě naštěstí záhy opouští). No, od buchty jsem se dostala k palačinkám, od nich k lívancům a mám to - uvařím si čočkové lívance!


Na 2 porce jsem potřebovala:
asi hrnek červené neloupané čočky, vodu na podlití, 2 vejce - žloutky a bílky zvlášť, 2 lžíce celozrnné mouky, pár plátků libové šunky, kousek jarní cibulky

Čočku jsem nasypala do hrnce, zalila vodou a nechala asi 20-30 minut vařit do měkka. Pak jsem ji slila, mírně "mixla", aby bylo těsto více "pastovité" a přidala šunku, jarní cibulku, mouku a žloutky. Z bílků jsem si vyšlehala sníh a přidala do směsi. Na kapce oleje jsem pak s malým lívancovým pomocníkem opékala malé placičky z obou stran.


A pochutnávala jsem si na nich společně s trochou salátu, přítel si k nim třeba vzal kyselý okurek a hořčici (a ještě se dožadoval párku :-D). Nebála bych se je podávat třeba jako celkem efektní přílohu třeba k rybě nebo si k nim prostě uvařit hladkou bramborovou kaši (či jinou zeleninovou), zkrátka co Vás jen napadne. Mě moc chutnaly jen tak, sami o sobě... A jsem zvědavá, jestli byste na něco takového dostali taky takovou chuť jako já? :-)

11 komentářů:

  1. vypadá to moc dobře, červenou čočku mám ráda:) ale myslím že je dobře, že jsi se rozhodla pro lívance a ne pro buchtu!:D

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to skvěle, ale zajímaly by mě i pocity z "buchty" :D

    OdpovědětVymazat
  3. Paráda, skvělá rychlovka:) a zdravá! P.S. totálně jsem se zasmála nad první větou se svačinou:D to je má nejoblíbenější zábava na zabíjení nudy ve škole - jídlo:D proto se snažím si ho brát sebou z domu:D abych z nudy nevybílila bufet:DD

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné to máš ! :)

    gabulka-lovelygirl.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam ... já se pořád chystám na polévku z červené čočky, ale tohle vypadá taky víc než lakajícně :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to vypadá parádně , děláme takové lívanečky ze starého chleba nebo z kapusty , ale čočku asi taky někdy zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  7. červená čočka na mě čeká ve spíži, lívance miluju - asi zvítěží :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!