neděle 10. března 2013

Roláda jak peříčko

... a navíc snad i lehčí a možná i zdravější než klasická verze snad každé druhé z našich domácností, kdy si naše maminky a babičky střeží ten svůj zaručený recept nejčastěji plný šlehačky, že se každé sousto na jazyku rozplývá. Nic proti nim nemám, jen jsem se pokusila dosáhnout podobného blaha bez špetky mouky, s minimem cukru (a že by šel ještě klidně ubrat) a odlehčením tvarohem. A na holej pupek přísahám, že se to povedlo, chutnalo to tááááákhle dobře. A jakmile se na roládu vrhla má rodinka, byla během hodinky bez jediného zbylého drobečku nadobro v čudu...


Recept na těsto "vygůglen" dle rad zkušených hospodyněk

Potřebovala jsem:
5 vajec (žloutky a bílky zvlášť), 50 g třtinového cukru, 2 lžíce kakaa, 1 odtučněný tvaroh, 2 banány

5 bílků jsem vyšlehala do tuhého sněhu, pak jsem přidala cukr, kakao, ještě krátce prošlehala a nakonec zapracovala i 5 žloutků. Vzniklé těsto jsem vlila na plech s pečicím papírem a vložila na 7 minut do trouby vyhřáté na 200°. Po upečení jsem nechala asi dvě minutky odstát a pak jsem i s pečicím papírem zatočila do rolády. Mezi tím jsem si připravila náplň - jednoduše jsem jen v odtučněném tvarohu ponorným mixérem rozmixovala dva zralé banány. Když roláda trochu zchladla, rozmotala jsem ji, nožem si pomohla odlepit ji od papíru, potřela tvarohem s banány, smotala a vložila do ledničky zatuhnout.


Podle vlastní libosti by šla ještě potřít třeba trochou tvarohu z venku či posypat třeba kokosem, ale já ji ponechala jen čistě takhle jednoduše a o výborný chuťový zážitek Vám fakt můžu čestně zaručit! A věřte mi, že mě stálo strašně moc přemáhání nesežrat celou šišku a nechat na okošt i ostatním :-D

23 komentářů:

  1. ta je skvěláá! tu rozhodně udělám, díky za recept :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ta vypadá dobře, uplně se mi sbíhají sliny :)

    OdpovědětVymazat
  3. wau, tak tá vážne vyzerá tak lahúčko. Tvarohové veci, to ja môžem. Mnam :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tá vyzerá naozaj božsky, oslintala som si celú klávesnicu :) raz určite vyskúšam.

    OdpovědětVymazat
  5. zrovna jsem začala cvičit, takže se snažím omezit sladké a hlavně slané (to bývalamá závislost, všemožné slané dobrůtky), a tahle roláda vypadá moc dobře, hlavně jejím složením :) přes týden se na ni vrhnu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Roláda bez mouky, to si děláš srandu, úžasné!

    OdpovědětVymazat
  7. Sladké rolády všeobečně vůbec nemám ráda, ale tahle je ze samých zdravých věcí, takže určitě vyzkouším! :))

    OdpovědětVymazat
  8. mňam.. přestávám být přecpaná z oběda a začínám mít chuť na zákusek :D

    OdpovědětVymazat
  9. Tvaroh a banán, mňam... příští týden mám narozeniny, tak už vím, co upeču, abych zas nebyla z těch těžkých šlehačkových dortů tak přecpaná :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá krásně,určitě vyzkouším! Poslední dobou jsem do pečení všeho druhu zblázněná,tekže tohle je článek přímo pro mě! :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Super recept - roláda bez mouky, to je paráda. :) Taky bych měla problém nesníst celou šišku. :D

    OdpovědětVymazat
  12. malá rada na odlepování od papíru, stačí ho před nalitím těsta lehce potřít olejem=) pak nemusí pomáhat nůž =) rada mé babičky

    OdpovědětVymazat
  13. Vypadá to úžasně! Bože, jak já miluju ty tvoje skvělý recepty!

    OdpovědětVymazat
  14. Tu musím vyzkoušet:) DLouho mám v plánu zkusit i tu nezdravou variantu, ale tak možná zkusím raději tuto :)

    OdpovědětVymazat
  15. Jóo, tak ta by mi určitě chutnala ;) Díky za tip, určitě jí vyzkouším ;)

    OdpovědětVymazat
  16. podobnou jsem kdysi dávno taky dělala, úplně bez mouky - a nechápu, jak to může chutnat tak dobře:D

    OdpovědětVymazat
  17. ehmmmmmmmm to vypadá mňamozné. Roládu děláme s banánem. Takhle je ale asi zdravější :) Jinak u mě právě probíhá soutěž, tak budu ráda, když se zúčastníš.

    OdpovědětVymazat
  18. to musela byt dobrota!!mnam!:)
    http://sienastyle.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
  19. Ježiš, tak po tomhle bych se skutečně utloukla! Mňam!

    OdpovědětVymazat
  20. Super recept. Takže po dvoumin. odležení jí hned roluješ a pak na krém jí opatrně rozložíš? Já roládu neumím :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak, rolovala jsem ji jeste za tepla, aby pak nepopraskala a po chvili ji zase rozbalila, sloupla z papiru,namazala kremem a zamotala. Slo to prekvapive snadno, bala jsem se toho, ale zbytecne :-)

      Vymazat
  21. Páni, vypadá to vážně skvěle, posílám mamku pro tvaroh a jdu ji vyzkoušet.:-)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!