čtvrtek 21. března 2013

Pětiminutová vločková polévka

Krásný večer!

Doufám, že se na mě nebudete zlobit, když své receptové okénko zase pootevřu s jednou ukrutně jednoduchou záležitostí jakou není nic jiného než skvělá polévka, jejíž příprava se dá skoro rovnat k bleskové pytlíkovce. Inspirací mi byl opět oblíbený Apetit, studnice stavů nouze ukručeného břicha a prázdné lednice - všechny ingredience se totiž obvykle nachází kdesi po ruce. A co je hlavní, všem moc chutná :-)


Jediné co potřebuji je totiž asi hrst až dvě ovesných vloček, 2 vajíčka, 1 cibule, vývar (a nebudu zastírat, že prostě používám kostku - a omlouvám si to tím, že je bio ze zdravé výživy :-D) a nějakou tu zeleninu, kterou u mě nejčastěji představuje mrkev. A teď už to jen flákáme do hrnce - na drobno pokrájenou cibuli osmahneme na trošce oleje, po chvíli přidáme ovesné vločky a společně opékáme do té doby, než se ovesné vločky krásně oříškově rozvoní. Potom je čas na vajíčka - rozklepnu tam rovnou dvě a míchám do "míchanovajíčkova" a díky nim se vytvoří čupr knedlíčky. Potom zaliji horkou vodou, rozdrobím bujón, přidám 1-2 nastrouhané mrkve, přiklopím a nechám tak 5-10 minut provařit, případně ještě trochu osolím (pokud dám větší množství vody než je dávka na jednu kostku). A máme hotovo.

Nechci tu tvrdit, že jde o nějaké velké kuchařské veledílo, ale já se k ní zkrátka ráda vracím, s chvilkami nouze totiž raz dva zamává... Co trhá trh z paty Vám v nějakých těch hladových momentech? :-)

10 komentářů:

  1. oooch rychlopolívka!!!! to miluju!

    OdpovědětVymazat
  2. Ta vypadá perfektně! Podobné polévky mám taky moc ráda a tahle super rychlá se mi fakt líbí :)

    OdpovědětVymazat
  3. delavam podobnou podle receptu Petra Havlicka a je fakt,ze ty vlocky polevku krasne zahusti a je proste vyborna

    OdpovědětVymazat
  4. Tyhle rychlopolívky mám děsně ráda :)

    OdpovědětVymazat
  5. Prosím, ať se teď objeví přede mnou!

    OdpovědětVymazat
  6. :-) tak tu určitě vyzkouším,až přijedu pozdě ze školy a budu mít hlad.. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. To zní dobře :) Já polívky dělat obecně moc neumím, tak tuhle bych mohla vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem si chtěla dneska udělat drožďovou polévku z toho vašeho "máslového" droždí, bohužel bylo už trochu vykvetlé, tak jsem sáhla po tvojí vločkovce :), tvoje Domí

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!