čtvrtek 7. března 2013

Fešácký chléb plný sušených rajčat

To probouzející jaro ve mě budí mnoho pozitivních pocitů, do lenivého těla mi tryská plno nové energie a poňouká nové nápady. A jedním z toho byla i hrozná chuť upéct domácí chléb a přidat do nich plno sušených rajčat. Vždycky jsem měla za to, že je nesnáším, ale nedávno jsem jim dala druhou šanci a vida - oni mi vlastně ve skutečnosti chutnají :-D No nic, takže takový chlebík, který je navíc krásně vláčný a voňavý, je přesně to pravé blaho k odpolední sváče zalité sluncem.


Inspirace receptem na apetitonline.cz

Potřebovala jsem:
250 g celozrnné pšeničné mouky, 80 g hladké bílé pšeničné mouky, 120 g pohankové mouky (ta může být normálně nahrazena bílou hladkou, já ji jen chtěla dodělat), 300 ml vlažné vody, balení sušeného droždí, lžíce soli, lžíce cukru, pár lístků rozmarýnu, 3 lžíce parmazánu, 90 g sušených rajčat, 3-4 lžíce oleje z rajčat, pár plátků šunky (opět není nutná)

Část vody jsem smíchala s lžicí mouky, cukrem a droždím, promíchala a nechala na teplejším místě vzejít kvásek (než se na povrchu začaly tvořit bubliny - asi čtvrt hoďky). Mezi tím jsem si připravila všechny mouky, promíchala se solí, strouhaným parmazánem a pak přidala kvásek a přilévala vodu a olej z rajčat a vytvořila tuhé těsto, do kterého jsem přidala na závěr pokrájená sušená rajčata, rozmarýn a šunku. Pak jsem mísu s těstem přikryla utěrkou a nechala kynout asi hoďku. Potom jen nakynuté těsto přemístila do olejem vymazané silikonové formy a šoupla do vyhřáté trouby na 200° péct asi půl až třičtvrtě hodinky.


Já se musím přiznat, že to byla má první zkušenost s poctivě hňoucaným klasickým chlebem  a hodnotím ho velmi nadšeně. Druhý den jsem si na něm pochutnávala ve škole ke svačině a chléb byl pořád krásně měkký a vláčný. 

6 komentářů:

  1. aaaaaa poslintala jsem si klávesnici!:D
    ten si o víkendu stoprocentně upeču...nebo možná ještě dneska a zítra si na něm ke svačině hezky pochutnám :) domácí chleba jsem nikdy nepekla, ale se sestrou jsme si říkaly, že bychom ho měly konečně zkusit:)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je luxusní! O to se musím také pokusit a doufám, že bude úspěšná jako ty. :)

    OdpovědětVymazat
  3. no já ještě cestu k sušeným rajačtům nenašla :D

    OdpovědětVymazat
  4. tak ten by mi stopro chutnal :-) vypadá báječně!

    OdpovědětVymazat
  5. teda to vypada moc dobre!!!sikulka:)
    http://sienastyle.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
  6. Zrovna se mi ve skříňce v kuchyni válí balíček sušených rajčat, takže možná pro něj konečně jadu i jiné uplatnění, než jen do těstovin :-)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!