pondělí 10. února 2014

Krémová houbovka

Tak dlouho v televizní reklamě nabírali houbovku z pytlíku, že jsem na ní dostala ukrutnou chuť. Ale žádné pytlíkování se nekonalo, udělala jsem ji pěkně poctivou s opravdickými houbami, a víc než 0,4 %... A bylo to fááákt hustý. Sice žádné kuchařské veledílo, ale jen ideální zimní oběd či véča hotova dřív než řeknete "vitana" :-D


Potřebovala jsem (na 4 porce):

1 cibuli, 2 stroužky česneku, lžíci másla, 4 hrsti sušených hub, kostka zeleninového biobujónu, 1 l vody, kelímek zakysané smetany, lžíci hladké mouky, 2 lžíce mléka, sůl, pepř, pečivo, olej na krutony

Přes noc jsem si v misce vody namočila sušené houby. Před vařením jsem je vyždímala a vodu schovala... Na trošce másla jsem orestovala kousky cibule a česneku. Potom jsem přidala nacucané houby a chvíli společně restovala, potom jsem zalila vodou z hub a asi litrem horké vody a přidala zeleninový bujón. Nechala jsem asi 10 minut povařit a pak jsem rozmixovala tyčovým mixérem. Potom jsem po lžicích vmíchala zakysanou smetanu a v trošce mléka rozmíchanou lžíci hladké mouky na zahuštění. Až polévka zhoustla, dochutila jsem ji ještě solí a pepřem. Na talíři jsem jen zasypala na oleji osmahnutými krutonky. 

Dobré chutnání! :-)

4 komentáře:

Za každý komentář přijmi můj dík!