úterý 18. února 2014

Ricottové nočky

Musím říct, že si teď teda obědvání náležitě užívám. Co mi skončily zkoušky, tak si fakticky pochutnávám. Žádné odbývání se chlebem s máslem se nekoná (i když takový čerstvý chleba s máslem je doooost dobrý a nepohrdnu jím skoro nikdy). Snažím se vyvářet si dobroty, které jsem měla už dlouho v plánu. A tak konečně došlo i na ricottové nočky. No "aleluuujá". To vám bylo tááák dobrý! Samy o sobě byly takové jemné, po osmahnutí chytily ještě ten správný šmrnc a doplněné o takové dobroty jako sušená rajčata a čerstvý špenát... No po snědení porce se mi chtělo radostí prozpěvovat. A to nepřeháním, fakt na holej pupek! :-)


Potřebovala jsem (na dvě porce):

noky: 200 g ricotty, 30 g strouhaného parmezánu, 1 žloutek, 50 g celozrnné mouky + na podsypání, asi lžíce másla na orestování

1 menší cibule, 1 stroužek česneku, sušená rajčata (asi 7 kousků) + trochu oleje z nich, šunka, dvě hrsti baby špenátu + parmezán na posypání


A není to žádná velká věda - všechny suroviny jsem v míse promíchala a když se propojili, začala jsem ho hníst rukama, až bylo pěkně pevné. Na pomoučeném vále jsem z něj vyválela dva dlouhé hady, ze kterých jsem odkrajovala asi 2 cm široké nočky a na povrchu je ještě zploštěla vidličkou. Vhodila jsem je do vroucí osolené vody a vařila asi dvě minutky, než vyplavaly napovrch. Zcedila a na trošce másla je ještě zprudka opekla, aby se na nich vytvořila kůrčička. 

K tomu jsem na oleji ze sušených rajčat osmahla cibuli, česnek a po chvíli i šunku a sušená rajčata na kousky. Zarestovala a přidala baby špenát. Smíchala jsem s nočky a na talíři už jen posypala trochou parmezánu.


Chramst!

18 komentářů:

  1. Aaa další z milionu tvých lákavých receptů, co musím vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
  2. vypada to skvele...pripada mi to ale na pripravu zdlouhavejsi (mam rada recepty do 30 min max:),takze mi bude trvat,nez se k tomu dokopu...Leda by mi nekdo uvaril,to by byla jina :D
    P.S. Ta poslední fotka je skvělá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky, díky :-) klame tělem, do 31 minut může být klidně hotovo :-)

      Vymazat
  3. mňaaam, to musím brzy zkusit. momentálně na rajčatech a hlavně špenátu ujíždím!! ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Takovéhle recepty jsou nejlepší, miluju ricottu a vůbec těstoviny a nočky na všechny způsoby":)

    OdpovědětVymazat
  5. vypadají dokonale, rozhodně je co nejdříve udělám ♥ :-o :)

    OdpovědětVymazat
  6. To je dokonale, mnam! Zitra ryma neryma mazu nakoupit a udelam si je. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to vypadá úúúúžasně! Recept uložen,brzy bude uvařen:D

    OdpovědětVymazat
  8. vyzkoušeno - VYNIKAJÍCÍ !

    OdpovědětVymazat
  9. Tak nevím, co jsem udělala špatně, ale vůbec se mi to nepovedlo i když jsem postupovala přesně podle receptu. Respektive, dokud jsem noky nezcedila a nehodila je na pánev, vypadaly ještě zdařile, ale na pánvičce se mi totálně "rozblemcaly" v takovou prazvláštní kaši... nevíš čím to může být?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se zcedí, je lepší je nechat ještě chvilku odstát, aby se zpevnily a pak je opéct opravdu zprudka, to je tak jediné co mě napadá... jinak mě mrzí, že se nepovedlo...

      Vymazat
    2. To mě pak taky napadlo, nejspíš jsem moc spěchala. Ale i ta kaše po ochutnání nebyla špatná, takže myslím, že první nezdar mě neodradí a zkusím to brzy znovu a pomaleji. :D :-)

      Vymazat
    3. Mohla jsem to do receptu ještě vepsat, já většinou dělám tolik věcí najednou, že mi stačí vychladnout a házím je tam až pak... Tak aspoň něco :-D

      Vymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!