pátek 7. února 2014

Napečeno s láskou

A za týden tu máme Valentýna. No a máte-li každého 14. února nutkání zvracet při pohledu na srdíčka - první Máj bude taky za chvíli..... Každopádně za mě proč ho neoslavit, je-li s kým. A v mých představách jdou všechny oslavy tak nějak ruku v ruce s jídlem. A pokud jde o Valentýna, tak jeho ztělesněním je pro mě sladké! A třeba máte stejně jako já v plánu své milované, blízké (či klidně sebe samotné) obdarovat něčím skvělým, sladkým, připraveným s pořádnou dávkou lásky. V tom případě jsem se rozhodla využít svých poměrně početných zásob receptových a vylovit z nich takový výběr toho, co je podle mě tím nejlepším, čím slavit, že se máme rádi :-)

v hlavní roli čokoláda

A rozdělila jsem všech celkových 23 receptů do několika kategorií. Po rozkliknutí názvu dobroty doputujete hned k samostatnému článku, který byl přípravě věnován...A začnu hned tím, co ve mě Valentýn evokuje nejvíc - ČOKOLÁDA! Tou přece nelze nikoho urazit.... Zvlášť když se ztělesní do takových vábivých podob. 


čokopěna - našlehané blaho
suflé - tomu říkám pravá čokoládová paráda!
obláčkový dort - nejen svým vzhledem připomíná obláčky - po prvním soustu jistě okusitele vystřelí až k nebesům....
čokoládový dort - a to ten nejlepší a nejčokoládovější vůbec!
dortíky s horkým srdcem - aneb 10 minut přípravy a toooolik parády
brownies - láska na celý plech
lanýžový dortík - kterak čokoládu povýšit na opravdový zážitek


vanilkové créme brullée - stačí už jen dodat "je t´aime!"
tartaletky s vanilkovým krémem - je to sladké, je skvostné - jsou to ony
sušenky s hruškami a bílou čokoládou - i obyčejné sušenky dovedou být neobyčejnými
jablečný "páj" - kdepak nějaký nudný jablečný koláč... Po páji je těžké se neutlouct
skořicoví šneci - nejen že skvěle chutnají, ale ta vůně linoucí se kuchyní.... 
blondies - to kdyby se brownies okoukalo, na scénu může přijít i blonďatější kolega 
mrkvový dort - mrkev ve své životní roli
pavlova s ovocem - sníh našlehaný do dokonalosti

odlehčenější

Komu by se chtělo při oslavách odlehčovat? Naštěstí tyhle koláče podle názvu mohou znít trochu "dietně" (fujtajbl :-D), ale nikdo by jim jistě nehádal, že na jejich přípravu nebyly třeba dvě kila másla a kopce cukru....


tvarohový koláč s lesním ovocem - s tím nejlepším z lesa a vonící vanilkově
jogurtový dort s borůvkami- jak si nejchutněji zamodřit pusu
jogurtový koláč s medem a ořechy - ála ten nejvytuněnější jogurt


cheesecaky

A na závěr výběru se hodí něco extra. A to "čískejčky" teda rozhodně jsou. I když v mém případě jsem jim možná trochu pomohla tvarohem, ale co, stejně byly k zakousnutí....


kokosovo-čokoládový - snová kombinace
s bílou čokoládou - extra jemný, na jazyku se rozplývající
nutella - může snad něco obsahující sklenici nutelly chutnat zle?
oreo - nejlepší způsob, kam rozmlátit sušenky

Tak jsem se trochu zasnila při pění ód na zástupy té sladké armády.... Do čeho byste se tak zakousli, hm? :-) Máte vůbec v plánu obdarovávat své blízké sladkým tak jako já? Já letos zase určitě prubnu další recept, už mám určitý vymyšlený, tak uvidíme, určitě se tu s ním potom vytasím... 

Nu tedy milujte se a něco si třeba upečte, pa! :-)))

9 komentářů:

  1. Mmm, hned bych si neco dala. :) Ja chci svemu muzi upect nejakou mnamku a inspirace od tebe se vzdycky hodi. ;)

    OdpovědětVymazat
  2. No Terez,ty mi zase děláš chutě,takhle navečer..dala bych si snad všechny! Ale super inspirace na Valentýna :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Děláš mi neskutečné chutě :) Hned bych od všeho kousek ochutnala až bych sladké zase dlouho vidět nechtěla :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ach, opravdu díky za tohle shrnutí... teď mám inspirace na několik měsíců dopředu!!! Mňam!!

    OdpovědětVymazat
  5. Nebudu líná, nebudu líná a místo šití něco upeču! Tolik úžasných receptů na jednom místě. To musím, bude víkend, rodina mlsná.... Čokoládový dortík je jednoduchý, tedy zní tak.

    OdpovědětVymazat
  6. No tohle :-o ♥ volím sekci cheesecake :D

    OdpovědětVymazat
  7. Ty by sis měla otevřít cukrárnu a měla bys velký úspěch :) Já bych byla stálý zákazník :)) nejradši bych si dala jogurtový koláč s medem a ořechy :-P Kombinaci medu a ořechů vážně miluji :))

    OdpovědětVymazat
  8. Páni, teď mám na to všechno strašnou chuť :)

    OdpovědětVymazat
  9. čís čís čís čís čískejček!

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!