sobota 22. února 2014

Medový pletenec s ořechy

Znáte ty křupavé, krásně sladké a voňavé pletence s javorovým sirupem ze supermarketů, pekáren a kaváren? A taky si jich rádi sem tam dopřejete? Já jo. Sem tam přiskočí k nákupu v Lidlu a doma je pak o něj mela. Tak jsem si jednou řekla, že je budu tak dlouho ochutnávat, až spáchám jejich kopii. No možná by se dalo říct parodoii. Zaprvé vím, že s těsto by bylo třeba plundrové a ne listové. Ale měli jsme zrovna poctivé domácí z jedné místní malé cukrárny. To je panečku hned rozdíl oproti tomu chlazenému/mraženému - voní po opravdickém másle. A neměla jsem javorový sirup ani pekanové ořechy, které nejspíš originálu nechybí. Ale i tak moje verze byla moc dobrá, i když tyhle čachry surovinami zavání trochou po Babicovsku....


Potřebovala jsem:

500 g listového těsta, 3 lžíce medu, 2 lžíce zlatého sirupu, 2 lžíce broskvové marmelády, lžičku kukuřičného škrobu, 1 vejce, 2 hrsti vlašských ořechů v karamelu (koupeny v Lidlu v rámci amerického týdne)



Nejprve jsem si připravila náplň - med, zlatý (nebo i jiný) sirup, marmeládu jsem společně zahřívala. Když se směs propojila, přidala jsem škrob a míchala jsem do zhoustnutí. Nechala jsem vychladnout a vyválela jsem si těsto. To jsem rozdělila asi na 15 cm široké pruhy, které jsem po krajích nakrojila, doprostřed přišla náplň a nakrojené okraje přes sebe přehýbat.  Spletené pletence jsem potřela vajíčkem a posypala nasekanými ořechy v karamelu a pekla na 200° asi 15 minut.



Po porovnání s originálem nutno uznat, že vzhledově teda moje verze značně pokulhává, ale chuťově se pochlapila. Mela o ně se totiž taky strhla :-)

10 komentářů:

  1. Vypadá to krásně, a přesně tyhle pletence taky miluju'!(i když jaký sladký ne, že...:D)
    ale já bych asi neuměla ani zamotat to do těch "copů" :D
    Dneska mám po delší době čas na pečení a vaření, tak projíždím tvůj blog a koukám, pro co se rozhodnu dneska :)
    A posílám pozdravy na sever!

    OdpovědětVymazat
  2. rozhodně úžasnější jak ty pekárenský! mňam

    OdpovědětVymazat
  3. Teď jsi mě úplně navnadila na pletence s javorovým sirupem, které jsem neměla už asi 2 roky! :D :/ I když i ty tvoje vypadají úžasně! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Proč to vypadá tak dokonale?? ♥
    A proč já musim mít alergii i na med i na oříšky, takže by mě jedno kousnutí asi zabilo? :D

    OdpovědětVymazat
  5. vyzerá to úplne super ! určite si recept ukladám, pretože takéto domáce pletence sú najlepšie :)
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  6. užasne šikulka nepečieš ich nahodou pre kaufland?:))

    OdpovědětVymazat
  7. Máš vážně talent, pletence se ti krásně povedly! :)) Hned bych si kousla. :P

    OdpovědětVymazat
  8. To je zase dokonalost! Hned bych pekla.

    OdpovědětVymazat
  9. Pletenec mám hrozně ráda, ale vyzkoušet ho doma mě ještě nenapadlo. Ale není to vůbec špatný nápad!:-) Dokonce mám doma i ten javorový sirup.:-)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!