čtvrtek 13. února 2014

Valentýnské tartaletky s lesním ovocem a čokoládovou pěnou

A u nás se dneska slavilo. Teda opět jsem to nevydržela a valentýnské pečení sfoukla už dneska. Vždycky se snažím přítele překvapit tak, že ho nepřekvapím, až ten den, kdy čeká, že ho překvapím, ale radši to překvapení připravím už den předem. Jasnačka, ne? Jen asi bude brzo připravený na to, že ho překvapuju takhle brzo... Ale třeba na tuhle moji nedočkavost do dalšího slavení zapomene :-) Každopádně letos se to neslo opět a zase na čokoládové vlně. Připravila jsem opět malé ťuťu tarteletky a naplnila je čokoládovou pěnou. Ale pod tou se ještě skrývalo překvápko v podobě sladké vrstvy z lesního ovoce. 


Potřebovala jsem (na dvě formičky s průměrem cca 10 cm):

těsto: 100 g hladké mouky, 50 g studeného másla, 50 g krupicového cukru, 1 žloutek, 1 lžíci studené vody
asi hrnek mraženého ovoce - lesní směs, lžíci cukru, lžičku kukuřičného škrobu
200 ml smetany ke šlehání, 70 g hořké čokolády


Mouku, máslo, cukr a žloutek jsem začala rukama propracovávat až vznikla konzistence podobná drobence. Potom jsem přidala vodu a vypracovala kompaktní těsto, které jsem zabalila do folie a dala asi na půl hodiny do lednice. Potom jsem jej rukama vmačkala do formiček, propíchala a dala péct na 180° asi na 20 minut.

Mezi tím jsem připravila ovocnou náplň - mražené ovoce jsem dala do hrnce a zahřívala, až pustilo šťávu. Pak jsem jej přepasírovala a osladila. Přidala jsem lžičku kukuřičného škrobu a míchala do zhoustnutí. A ovocnou část jsem nalila na upečené košíčky.

Potom už jen zbývalo dodělat čokoládovou pěnu a to úplně jednoduše. Čokoládu jsem nalámala na kousky a rozpustila na nízký výkon v mikrovlnce. Šlehačku jsem klasicky vyšlehala do tuha a když čokoláda trochu zchladla, opatrně jsem ji vmíchala ke šlehačce. Pak jsem čokoládovou šlehačku nacpala do cukrářského sáčku a "našprkala" navrch tartaletek. Nechala jsem půl dne vychladit v ledničce....


No a teď je už definitivně snědeno a ze všeho zbylo jen pár drobečků a úsměv na tváři :-) Myslím, že tohle se teda povedlo....

Co se peče/peklo/bude péct u Vás? :-)

11 komentářů:

  1. A opět jsi nás přesvědčila (teda ne mě, já to vím už dávno:D), že má Fíla tu nejlepší přítelkyni!

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to moc krásně! Mňam. :P

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá bombasticky... u nás se Valentýn neslaví, ale už se těším až mu něco upeču jen tak :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jestli to takhle půjde dál, tento blog přestávám sledovat. Chačapuri bylo skvělé a tohle vypadá také dobře. Od včerejška ale drží detoxikační program, takže jestli budu pokračovat jsem buď SM nebo to nevydržím!

    OdpovědětVymazat
  5. Pekli jsme něco podobného a dneska se do toho pustíme! :)

    OdpovědětVymazat
  6. To vypadá velmi chutně! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jé rychle jdu na ně !

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadají skvěle hned bych si dala říct :D Terezko nevíš i o nějakých proteinových tyčinkách k upečení? Zatím se měj krásně a pokračuj v blogu.

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!