úterý 25. února 2014

Obrácený jablečný koláč se skořicovou omáčkou

Měla bych spíš napsat vyzvrácený koláč než obrácený. Rozhodně na pohled tak působí. Ale i když jsem ho chtěla po dopečení vyhodit do koše, dobře, že jsem tak neudělala. Byla by ho věčná škoda. I když se tváří jako největší šereda světa a pocákaný omáčkou připomíná spíš ošklivý langoš, klame tělem. Přitom by ho zachránil jeden jediný figl, který jsem zcela lehkomyslně vynechala. Stačilo by formu vyložit pečícím papírem a hnedle by se obrácený koláč klopil o dost snadněji a přidalo by mu to na kráse. Takže příště rozhodně jedině s ním! Ale taky jedině s touhle omáčkou. Je výborná a dodává šťavnatému jablečnému koláči pořádné koule grády!



Potřebovala jsem:

8 ks jablek, 2 lžíce medu, 2 lžíce třtinového cukru

těsto: kelímek bílého jogurtu, 1 a půl hrnku hladké mouky, půl hrnku třtinového cukru, půl hrnku mléka, 1 vejce, 1 lžíci oleje, 1 lžičku kypřícího prášku

omáčka: 200 g smetany ke šlehání, 2 žloutky, 2 lžíce cukru, lžičku skořice


Jablka jsem oloupala nakrájela na čtvrtky. Na pánvi jsem společně  nechala rozpustit med a cukr, přidala jsem jablka a nechala jsem karamelizovat a dusit. Asi po 7 minutách jsem jablka z pánve rozprostřela na dno zapékací formy. Těsto jsem připravila jen promícháním všech surovin a opatrně jsem jej vlila na jablka. A koláč jsem šoupla do trouby - na 180° asi na 20 minut. Nechala jsem ho vystydnout a připravila už jen omáčku. Ve vodní lázni jsem šlehala smetanu se žloutky, cukrem a skořicí, až omáčka zhoustla. Koláč jsem vyklopila a přelila omáčkou.

A tak i když to s dnešním receptem vypadá, jako když mi někdo nablil na plech, (aspoň můžete názorně vidět, že každý den není posvícení), snad se Vám dostatečně neodradila. Byla by to totiž rozhodně škoda, koláč je až na svůj mnou zprzněný vzhled výborný. Vyzkoušeno několikerým přidáním jeho konzumentů :-)

6 komentářů:

  1. A mne se libi i takto! :)) Ta skoricova omacka je dobry napad.

    OdpovědětVymazat
  2. náhodou to nevypadá vůbec zle! Koláče z jablek a skořicí miluju, nesmrtelná kombinace! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Napřed jsem si myslela, že je to podle Ditunky, ten tarte tatin (nebo jak, jsem prostě Francouzka :D), ale na to je tam asi o dvě kostky másla méně :D
    A náhodou vypadá dobře, hned bych si pořádnou porci nabrala!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oui, něco na ten způsob, jen mírně odlehčené a nevzhlednější :-D

      Vymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!